Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har en acta graco med base 0-13kg nå, junior er bare 2 mnd og 5,5 kg, men 64 cm..og veldig lang i overkroppen (på siste hakket nå) så hvis det fortsetter slik må vi snart bytte den ut. men er såååå usikker på hvilken vi skal kjøpe!!!! vi har en v40 så det er ikke så god plass..i den andre bilen er det kjempegod plass.. noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

be safe izi combi e suverent best,meine at det e god plass i den i v40:) me har ein peugeot 406 å ein v70...å peugeoten e det utrolig mye marr plass i...måtte bare dra inn litt bil i dette og hehe:)

Skrevet

Nei, men har samme stol som deg, og syntes også stolen begynte å bli knapp da gullet var bare rundt 3 mnd. Var til og med på en butikk å så på bilstoler. Der fikk vi imidlertid beskjed om at babyene vokser veldig i rykk og napp og at overkroppen og bena ikke vokser i takt. Dermed vil som regel bilstolen passe til de er ca 9 mnd selv om man tidlig begynner å synes at den ser knapp ut...

For oss stemmer det i alle fall. Nå er lille 6,5 mnd, 8,6 kg og 68 cm. Bilstolen passer fremdeles, og jeg tror faktisk at det skal gå bra å ha den i noen mnd til =)

Jeg har forresten også sjekket mye rundt, og ser at veldig mange anbefaler den izi besafe-stolen, så den er sikkert bra! Den tar imidlertid ganske stor plass i bilen, så sjekk at du har plass før du kjøper, og pass på at den blir montert rett. den er visst litt vanskelig å montere, og får ofte trekk for dette i tester.

Skrevet

Vi har også den stolen, samme som hun over- den virket veldig fort liten. men nå er gutten snart 9,5 mnd og den passer fortsatt. Nå er han 75 cm og 10 kg.

Har så smått begynt å kikke på nytt sete nå, da selene begynner å bli trange, kan ikke ha tykk ytterdrss på lenger...

Tror vi kommer til å kjøpe izi besafe, men må prøve den i bilen først, syns den så voldsomt stor ut når jeg så den i butikken. Eller så blir det Brio sitt, vet den fikk elendig karakter i en test, men det viste seg å være monteringsfeil.

Vi skal ihvertfall velge et sete fra 9-18 kg (9-25kg var i følge butikken jeg kikket i ikke nødvendig- siden barnet vil kunne sitte på pute eller sete med bilens 3 punkt sele når den var blitt 18 kg, og at vi som foreldre syns det begynner å bli tungt å løfte barnet inn og ut av bilen. Og ikke minst at vi vil savne litt mer benplass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...