Gå til innhold

Hjelp! Mini har fått melk med alkohol!! (samme som amme-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini legger seg kl 21 og sover natten igjennom. Da bruker jeg å pumpe meg før jeg legger meg så det ikke går altfor lang tid imellom og slik at jeg holder produksjonen oppe.

Vi pleier å gi dette på flaske til mini kvelden etter. I går kveld drakk jeg 2-3 glass champagne og et glass rødvin før jeg pumpet. Meningen var å kaste dette, men av gammel vane havnet flaska i kjøleskapet og der ble den glemt...

Jeg har vært ute en tur i kveld og sambo har lagt mini og gitt fra den flaska!! Jeg glemte å si at han måtte gi mme og ikke bruke melka fra i går! Ble skikkelig urolig nå...

Mini er 4 1/2 mnd. Vil han ta skade av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror helt sikkert at det går fint! Er ingen ekspert her...men et engangs tilfelle, tror jeg går fint :o) ikke hadde du drukket så veldig mye heller. Tror nok du kan slappe helt av. Bare huske å ikke sette melk med alkolhol i kjøleskapet flere ganger! hehe men vet, en går litt på autopilot til tider! lett for hehe

Skrevet

Den melka hadde da et alkoholinnhold lik den promillen du hadde i blodet ditt da du pumpet, altså temmelig lite, tross alt. Det er selvfølgelig ikke å anbefale å gi melk med alkohol, men jeg tør påstå at dette ene tilfellet er helt harmløst. Han er jo ikke så kjempeliten heller.

Til sammenligning er det mange som drikker både ett og ti glass ved en eller flere anledninger før de vet at de er gravide, alkohol som går rett i kroppen på fosteret i magen (Et glass på deling, bokstavelig talt). Det er nok mer bekymringsverdig, men går tilsynelatende bra det og.

Skrevet

Kanskje ikke, men hallo? Hvor dum går det an å bli?Dere er foreldre nå, på tide å tenke før dere handler kanskje?

Skrevet

Tror det kalles amme-tåke!!! :-)

Det er nok helt ufarlig, babyen vil kanskje bare sove litt bedre... :-)

Så dersom man reagerer på dette, er det nok uvitende, hysteriske mødre! :-)

Skrevet

Ja, selvfølgelig er de som reagerer på alkohol-servering til nesten nyfødte de verste mødrene...

Skrevet

Hærregud, Ludderet. Prøv å være LITT voksen!!! Eller.. bare drit i å svar på innlegget når du ikke har noe fornuftig å skrive!!!

Dette kan skje, selv den beste!!!

Skrevet

Der tar du feil. Dette skjer bare uforsiktige foreldre som ikke tenker 2 ganger.

Skrevet

Men holder alkoholnivået seg i morsmelken når den er pumpet og står i kjøleskapet? Visste ikke det...

Alkohol-servering... haha, du snakker som du har vett til...! :-P

Skrevet

Gjør nok ikke det. Er du mor egentlig?! Har du aldri gjort noe som ikke er perfekt?! Tror jeg ikke!!! Dessuten, er du mor så burde selv DU vite hvordan man blir i ammetåka!!!!

Skrevet

Nei, jeg har ikke påførst barnet mitt alkohol - og likevel er jeg mor... Tenk det du!

Skrevet

Hmmm, den innrømmelsen din viser vel ganske tydelig hvem som har mest vett her... Huff!

Skrevet

Påførst?!?!?! Og du drakk helt sikkert ikke noe som helst alkohol før du merka at du var gravid?! Makan, spesielt. "Endelig" møter jeg noe som er rett og slett perfekt.. PøH!!!!!!!

Skrevet

Nei, jeg gjorde nok ikke det... Så om det er ditt mål på å være perfekt, så er jeg vel det :-) Hurra!

Skrevet

Bra du skjønner ironi!!

Skrevet

Lurer på hvorfor det er sånn at hver gang Ludderet svarer på et innlegg, så blir fokuset tatt bort fra hovedtemaet med en gang...!!! :-)

Skrevet

jeg tror det er fordi hun er så forbanna frekk...virker ikke helt frisk, bare se på bildene hennes...

Skrevet

Hvor og hvordan finner jeg de?!

Skrevet

trykk på navnet, da kommer du til profilen hennes. så trykker du på bilder!!!!

Skrevet

Fant det. Så at hvertfall det ene bildet passer perfekt til nick´et hennes!!! Fysj

Skrevet

Du trykker på navnet hennes, så kommer du inn på siden hennes, og der trykker du videre på mine bilder....

Hun tar ikke segselv så høytidelig da. Fikk et litt annet inntrykk av henne nå faktisk. Hun er menneskelig, og prøver å være snill. Hvis ikke ville hun aldri lagt ut bilde av ei med så hengslete hengepupper... :-)

Skrevet

Huff, stakkars dame... Beinete og skrøpelig med hengepupper, ja.

Hehe.. Ja, hun har nå selvironi ihvertfall!

Men for å svare på hovedinnlegget: Ingen fare! Var ikke mye alkohol i den melken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...