Gå til innhold

Noen med 3 tette som kan svare meg?

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid kan jeg regne med det tar denne gangen?

Tid regnet fra første gang jeg sa: "AU! Skal det gjøre vondt også?"

12 timer 1. gang - kosefødsel (2003)

6 timer 2. gang - veldig vondt, fort frisk (2005)

Blir det da, 3 timer denne gangen (2008)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tre barn på 4,5 år. Fra fødselen startet til barna var ute tok det med nummer 1 16 timer, nummer 2 8 timer, og nummer 3 20 (!) minutter. Fødsel nummer 3 var desidert verst!!! Var heldigvsi på sykehuset da fødselen satte i gang. Nå tenker vi på å kanskje ha nummer 4 etterhvert, men tørr ikke tenke på hvordan den fødselen vil bli etter siste styrt fødsel:)

Skrevet

Hei!

Lurer på det samme jeg. Venter nr 3 om ca 5 uker. Ble satt i gang med første pga svangerskapsforgiftning. Fra rie middelet virket tok det ca 8 timer, men da ble hun forløst med tang. Andre fødsel gikk av seg selv. Vet sannelig ikke når jeg skal regne fra. Hadde 5 minutt mellom riene kl. to på natten, men de var ikke all verdens vonde. Ble skikkelig vondt i tre tida og da hadde jeg bare noen cm åpning. Var ferdig rundt kl 5 om morgenen, så kan kanskje regne mellom 3-5 timer.

Har panikk for å føde veldig fort denne gangen. Bare et år siden sist. Ser for meg styrtfødsel på badet med en ettåring og en tre åring springende rundt meg, barnefar på jobb og besteforeldre som er umulige å få tak i. Heldigvis bor vi like ved helsestasjon og ambulanse sentral og bare en halvtime fra sykehus. Kvir meg kjempemasse og prøverr så godt jeg kan å fortrenge hele fødselen. Men det ligger jo der

Skrevet

Kjære Anonym

AU! Det må jo ha føltes som om hele underkroppen skulle revne av overkroppen.

Orker du virkelig en gang til? Da er du jammen tøff!

Men det høres jo ikke spesielt lovende ut for min del... :/

Skrevet

Kjære nick_

Uff, jeg ønsker deg masse lykke til!

Du må gjerne fortelle hvordan det gikk, jeg skal ikke til pers før i juli :)

Skrevet

Jeg hadde en typisk 2.gangs fødsel, første gang, gikk veldig greit, rundt 4 timer totalt. 2. fødsel var et h..... altfor fort og veldig vondt :( Hadde feber og ikke i form. Snakket litt med jm ang min forestående tredjefødsel som ikke fristet. Men tredje var visst en luring ifg. henne. Den kunne godt begynne og så vente litt, og holde på litt sånn, til den var ordentlig i gang. Men dette er jo veldig individuelt, men at det automatisk går bare fortere og fortere for hver gang, sånn tror jeg ikke det er...

Skrevet

20 minutter..auuuuu...venter nr 2 nå blir 1,5 år mellom de...sist tok det 24 timer fra første rie til hun var ute...men fra vannet gjekk tok det 2,5 timer.... vet ikke ka en rekner i tid..ffra vannet går eller fra 1 rie.....er spennt på hvo lang tid det tar denne gangen..vil ikke få 3 grads revning...

Skrevet

Jeg kan garantere deg EN ting; d er umulig å si på forhånd !! ;)

(og d er d vel like greit at vi står uvitende til.. hehe..)

Men i teorien skal d gå enda kjappere, i praksis.. no one knows..

LYKKE TIL !! :)))

Gjest Mamsen til 2,5 jenter
Skrevet

Lykke til, og god fornøyelse...?

Jeg tror nok vi har en viss formening om hva vi går til.

Likevel gjør vi det gang på gang :)

Vi er litt rare... ;)

Skrevet

Jeg har 3 barn.

Nr 1. Kom på 2 timer (født 98.)- jente

Nr 2. Kom på 1 time (født 01.)-jente

Nr 3. Kom på 10 timer. Det var litt av en luring. (født 03.) -gutt

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 4 år, fødselen med han tok ca 8 timer. Med gutt nr to, som er snart 3 år, tok det ca fem timer, og med nr tre, som er ei jente på 1 år, tok det også ca fem timer. Men den siste fødselen var den letteste, den var mindre intens. Kortere tid med skikkelig vonde rier og bare to pressrier, så var hun ute. Men det skal sies at hun var den minste av barna også.Så kanskje det har noe å si? Sånn generelt tror jeg at fødslene blir lettere og lettere, men så kan det jo dukke opp komplikasjoner som gjør at det tar lengre tid. Så det er umulig å forutsi! Mest sannsynlig blir det sikkert en rimelig kjapp fødsel. Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

ble igangsatt på begge mine jenter. men fra de tok vannet på meg så tok det nøyaktig 1 time og 9 min før de var ute. en født i 2004. neste i 2006 å venter nr 3 i juli dette året. håper da å få slippe å bli satt igang pga en tredje svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Heldigvis vet vi ikke hvordan fødselen skal fortone seg før vi er midt oppi det! Førstemann kom kjapt og greit, følte meg som forventningsfull førstegangs gravid faktisk litt snytt, men så kom andremann 20 mnd etter - og det ble fødsel med stor F: nesten et døgn fra begynnelse til slutt. Er spent på hvordan min tredje fødsel vil fortone seg. Har bestemt meg for å ikke lytte så altfor mye på de som sier at det går kjappere for hvert barn... Så lenge resultatet blir bra, så er det jo egentlig klinkende likegyldig hvor lang tid det tar å komme dit. Og det er uansett forløp en bragd å sette et nytt liv til verden. La oss briljere som de sterke kvinnene vi er!

Skrevet

godt å høre at det varierer litt på hvor lang tid hver fødsel varer, jeg har nettopp fått vite at jeg venter nr fire, selv om jeg fikk lille gutt for fire og en halv månde siden,så hadde vi bestemt oss at neste etter det skulle komme når den kom.. første fødsel 31 timer, kjip fødsel

andre fødsel 2,10 timer, kjempe lett fødsel

tredje fødsel 2 timer, helt grusom

så nå er jeg spendt på hvordan denne vil gå, hvis alt går som det skal, er jo ikke så langt påvei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...