Gjest NydeIig Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 mistet med førstemann, helt enormt, men det er ikke ammingen, det er slutten på graviditeten, for han fikk flaske. da gikk jeg til legen, som foreslo at jeg skulle slutte å vaske håret, og etter en måned eller to ville det ikke være så innmari skittent og fett lenger, det ville stabilisere seg og bli selvrensende som pelsen på et dyr. jeg vlagte shampoo og litt tynnere hår. nå er nummer to snart 4 mnd og jeg mister en hel del nå.
mamazon <3<3<3 Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 LOL, for et merkelig råd! Og fra en lege! Hvis det er noe i det hele tatt som hjelper mot hårtap, er det heller å stimulere blodsirkulasjonen ved å massere hodebunnen. Men når det gjelder hårtap etter graviditet er det nok bare en ting å gjøre: Stå han av! Det kommer nytt hår etter hvert. (Håper jeg!!!) Er visst bare hår som du ikke mistet under graviditeten som nå faller av på en gang.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 ja jeg får litt panikk.. for jeg har mista så mye hår at hodebunnen viste tidligere.. alt kom tilbake.. men nå har det starta igjen.. jenta mi er snart 4 mnd, og det begynnte vell for 1 mnd siden.. litt hår overallt, og dusjen tetter seg ofte.. så jeg vil heller slutte å amme enn å miste alt håret igjen..
Nusse_83 Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 å amme eller ikke har ikke noe å si på om du mister hår eller hvor mye. synes jo heller du skal tenke på at ungen din har godt av mm den får ved amming, i stedet for å "tenke på deg selv"!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 jaja, det er tydelig at du aldri har mista håret.. så jeg slutter nok heller å amme, enn å bli skalla. men hvis ikke det har noe å si.. så..
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Det hjelper ikke å slutte å amme, det er hormonelt betinget, og kommer hos de fleste etter svangerskapet. Da mister man svært lite hår, så man tar det igjen etter fødselen.
aanonym Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Vil bare bekrefte det de andre sier her, hårtapet har ingenting med amminga å gjøre. Når du var gravid mistet du omtrent ikke et hårstrå. Nå mister du alt du skulle ha mistet disse månedene PLUSS dte du normalt mister. Derfor virker det ekstra ille nå, men det er helt normalt og ingenting å gjøre med. Til slutt får du samme hårmanken som du hadde før du ble gravid.
mams-til-tre Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 Jeg tror virkelig at amming gjør at man mister hår. Sa jeg fikk tvillingene så ammet jeg IKKE, og jeg mistet ikke hår da. Men nå ammer jeg og mister hår som bare det.. Men har nå begynt på vitamin B12, og det ser ut til å virke.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 Førstemann ble ammet til 8 mnd, lillebror i 4 mnd. I begge tilfellene begynte jeg å miste hår da de var ca 4-5 mnd. I løpet av graviditeten ble hårmanken utrolig tykk, nå er den i ferd med å normalisere seg.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 10. mars 2008 #11 Skrevet 10. mars 2008 Jeg er også mor til tre, og mistet mye hår (langt hår) ved min første fødsel i 1997. Spurte min frisør hva man kunne gjøre, og hun anbefalte vitamin B-12. Ved min 2. fødsel i 2003, og min tredje i 2007 tok jeg vitamin B-12 noen uker før fødsel og 3-5 måneder i etterkant. Tok også en vanlig vitamin-mineral tablett daglig. Mistet ingenting av det lange håret mitt ved de to siste fødslene mine. Har ammet omtrent likt ved alle tre fødsler og hatt store vektendringer. Jeg har stor tro på vitamin B-12.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå