Gå til innhold

Hva trenger man til baby på 9/10 mnd 2 uker i synden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bortsett fra solkrem og solbriller??

Har aldri reist m baby før så trenger noen tips.

Hva er lurt å ha m på flyet? Jeg ammer, men blir nok helt uaktuelt å amme på flyet for han er alt for nysgjerring på alt rundt. Reiser i juni.

Skal også en tur t paris om 1 mnd. Da er babyen nesten 8 mnd. Noen tips til turen?

Takknemlig for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke jeg, men 2 uker i synden høres morsomt ut :-) Hvem er det som selger turer dit?

Skrevet

hihi...går litt fort i svingene,syden..rhodos faktisk :-)

Skrevet

Jeg også lurte litt på hvem som selger turer dit:-)

Kan ikke svare deg på hva du trenger å ha med, men kos deg i syden! litt misunnelig....;.)

Skrevet

Var i syden med lillemann når han var 6 månder. Flyturen gjikk kjempebra:D Bare huske på at han må få noe å drikke når det lander og letter:)

Eller er det lurt å ta med bleier, de de har der nede er ikke bra, vi hadde med 1 pakke, det holdt til dagen før vi reiste hjem da måtte vi kjøpe. Anbefaller også å ta med mat glassene fra norge, Det sier at de har nestle sin mat der nede, men det utvalger var ikke stort.

Missuner deg:D

Skrevet

Jeg har ikke vært på Rhodos, men på kanariøyene. Der solgte de barnemat på butikkene og på apotek, og en unge på 9-10 måneder kan vel spise det meste dere spiser? Eller kanskje det er verd å være litt forsiktig siden du ikke vet noe om saltinnhold på restaurantmat? Jeg ville hørt med helsestasjonen. Vi hadde med en liten vannkoker (1/2 liter) som vi brukte til å koke opp flaskevann til grøt og sånn, syntes det var greit å ha en vannkoker jeg visste var helt ren til det. Bleier er generelt billig her og dyrt i syden, så det kan dere ta med om dere vil (så er det bedre plass i baggasjen hjem igjen). Vi hadde også med ei lita dyne til han, siden det kan være litt kaldt om nettene. Flyturen gikk overraskende greit, jeg tror unger blir beroliget av den monotone duren flyet har. Det anbefales ikke å amme under letting og landing, fordi et rykk i flyet når barnet holdes i ammestilling kan gi ryggskader på babyen som har selen rundt livet. De bør sitte på fanget med ryggen mot din mage, og en smokk gjør samme nytten som amming hvis de får vondt i ørene (noe jeg tror få unger gjør, vi har i alle fall ikke opplevd det med egen unge eller de rundt, og vi har flydd en del). Ellers er det lurt å ta med en liten koffert med leker som kan holde på oppmerksomheten underveis. Samme råd gjelder for Paristuren... Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...