Gå til innhold

Veldig urolig amming (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke helt til ammingen. Har jente på 9 uker, og hun er veldig urolig under amming. Hun sparker og veiver med armene, og slipper og tar nytt tak minst 20-30 ganger. Det blir derfor mye svelging av luft, mye søl og såre brystvorter. Før skjedde dette mest ved ettermiddag/kveld, og jeg trodde det hadde sammenheng med luftsmerter og når hun skulle bærsje (bruker puppen som anker når hun tar i). Nattammingen gikk greit. Men siste 2 uker vil hun ikke ha mat om natten og luftsmertene synes å være stort sett over. Men uroligheten har økt. Jeg skjønner ikke hva det er. Kan det skyldes for stor/liten utdrivning, eller for lite melk (jeg klarer ikke å kjenne dette, men alt sølet tyder jo på at det er melk). Hun legger fint på seg, så hun får jo melk. Har hun brystvegring? Hun slipper ofte opp taket for bare å få tak i brystvorten, og da må jeg ta henne av, noe som sikkert er stressende. Jeg prøver å roe ned og ha det stille rundt oss, men det hjelper ikke. Om kvelden hyler hun hvis jeg legger henne til puppen og hyler hvis jeg tar henne bort fra puppen, minner om det som skrives under innlegg " gråter ved puppen" litt lenger ned. Kan det være det samme så tidlig? Men jenta mi har altså vært endel urolig helt fra starten av. Noen som har noe råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan er hun ellers på dagen?

tenker litt på om hun er anspent, kanskje får vondt i nakken ved amming og dermed er urolig og slipper taket på grunn av det?

hvordan er hun når du legger henne på magen?

har du eventuelt prøvd andre ammestillinger, som for eks tvillingstilling?

Skrevet

Ellers på dagen er hun fornøyd og blid, det er bare ved amming vi sliter. Hun er jo anspent ved ammming, ligger ikke i ro i det hele tatt. Hun synes det er greit å ligge på magen. Har også prøvd tvillingstilling og liggende i senga, uten at det hjelper. Det virker jo som det er noe ekkelt hun får i munnen. Jeg passer på å ikke presse puppen på henne, men gjorde nok det litt tidligere (for å unngå at hun bare tok brystvorten, noe hun prøver på). Hun virker desperat etter å ta nytt tak, men slipper det raskt igjen.

Skrevet

hmmm ikke lett nei.

synes du skal prøve å kontakte ammehjelpen jeg.

lykke til uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...