Gå til innhold

Noen som har erfaring med kikkhullsoperasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal inn å brenne hull i vanncystene mine, og lurer derfor på om noen har erfaringer med en sånn operasjon? Er det mye smerter etterpå? Hvor lenge er det vanlig å være borte fra jobb? Noen som er blitt gravid etter operasjonen?

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt kikkhullsoperasjon for å "tvinne" opp eggstokken (den var snurra), pluss at dei tok vekk halve eggstokken. Eg hadde ikkje så veldig med smerter etterpå, men hadde jo veldig vondt før operasjonen, slik at dei smertene etterpå var ikkje så merkbare. Var litt øm i såra, og litt vondt å reise seg opp og bøye seg. Så det spørs jo litt på kva jobb du har. Du bør vel ikkje løfte tungt før såra er grodd. For min del kunne eg jobbe nokre dagar etterpå, men det var ein ganske roleg jobb på butikk. Har ikkje blitt gravid.. men høyrer andre har gode erfaringer med å brenne hol på cystene.

Masse lykke til:)

Skrevet

Takk for svar.

Håpe inderlig at eg kan klare å få eggløsnig ved hjelp av denne operasjonen, har ikkje klart å få te det med bruk av hormoner. Får håpe det ordne seg for deg og. E ikkje någe kjekt å være ufrivillig barnløs.

Skrevet

hei hei. Jeg er en jente fra bergen på 23 år. Har pcos. Har prøvd å bli gravid i 3 år. Har vært gjennom 8 homon kurer, og fikk ikke da flere. Søkte da på prøverør.

På den siste kuren tok jeg fotzoneterapi i tillegg. Ble gravid med en gang. (Fotzoneterapi har hjelpet flere jeg har snakket med)

Ble gravid med tvillinger. Men det gikk desverre galt. En i livmor og en utenfor. Da de opererte ut fosteret i venste eggleder , brente de også hull i eggstokkene mine.( altså kikkhull operasjon) Dette for å hjelpe meg å bli gravid. 2 mnd etter operasjonen ble jeg gravid uten noen form for piller. Er no 13 +3 dager.

Litt smerter var det selvfølgelig etterpå, men ingenting i forhold til de psykiske smertene med å ikke bli gravid og etter å ha måttet fjernet den ene egglederen.

No håper jeg bare alt går bra. Vil anbefale fotzoneterapi og healing på det sterkeste. Prøv no dette noen få mnd før du søker på operasjonen. Det er noe ventetid på denne operasjonen. Kansje du kan prøve dette mens du står på ventelisten . Lykke til ihvertfall:-)

Skrevet

Jeg fødte et barn i 1997, og så gikk det flere år uten at jeg ble gravid. I året 2002 skulle jeg utrede hvorfor vi ikke fikk flere barn. Gynekolog påviste stor cyste på eggstokk, og flere gynekologer har gitt meg diagnose PCOS. Fikk fjernet cysten, den ene egglederen og brent overflate av eggstokkene vha kikkhullsoperasjon i navlen. Veldig lite plager etter dette inngrepet. Ble spontant gravid kort tid etter og fødte en skjønn pike i 2003.

Ønsket flere barn, men det var umulig uten assistert befruktning. besøkte klinikk Hausken i 2006. Var da 41 år. Kjørte en runde med stimulering og tok ut 17 egg. Ble overstimulert, men det ordnet seg fint.

Vha ICSI/TESA metoden ble da vårt tredje barn født i 2007.

Jeg har altså født 3 barn i løpet av 10 år fra jeg var ca 32 til 42 år. Dette til tross for en diagnose som "slank" PCO. Slank er antakelig fordi jeg alltid har trent mye. Har aldri brukt prevensjonsmiddel eller P-piller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...