Gå til innhold

Noen andregangs her? Ang liv i magen.

Anbefalte innlegg

Jeg er andre-gangs-fødende. Har vel kjent NOE, men savner å kjenne mere liv i magen. Rundt denne tiden sist, hadde jeg kjent mere liv enn jeg har gjort nå. Trodde det var mest vanlig å kjenne før abdre gangen jeg?

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137095061-noen-andregangs-her-ang-liv-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! har også termin 18 aug;)

jeg har kjent "pekking" som jeg kaller det. en stund nå. men har ikke fått de ordentlige sparkene enda. savner også litt mer bekreftelse på at det er noe der.

Jeg er andregangsfødende. Jeg vil påstå at jeg skjente liv mye tidligere nå, enn sist. men det er ikke kommet ordentlig spark enda. men noe er det;)

kommer nok snart, før vi vet ord av det.......

Kjente de første tegn til liv rundt uke 11 begge gangene. Kjent og sett spark utenpå siden uke 16. Er 18+4 nå og full rulle i magen.

Er mye som kan spille inn fra gang til gang, hvordan morkaken og barnet ligger - trenger jo ikke være likt fra svangerskap til svangerskap. Det sies at man kanskje kjenner det tidligere 2. gang fordi man vet hva man skal kjenne etter.

Ja det er jo sant Leonora:-)

Men sååå tidlig da, allerede i uke 11.. Kan det ha noe å si om barnet er stort også? Eller...større enn gjnnomsnitt da, hehe..

Har jo vært hos legen å hørt hjertet,og det er betryggende, men hører stadig skrekkhistorier fra de som har gått tre, fire uker uten at fosteret har vært i live. Men det er vel tidligere enn hva jeg er nå. Er jo i uke 17.

Fornøyd: Moro med lik termin da. Hadde vært stilig om den kom på samme dato;-) Litt artig dato. Men lite sannsynelig for min del, for min første kom akkurat på terminen, som er 22.08, så får bare håpe de slipper bursdag på samme dag :-/

hadde vært tøffere om de kom 8 aug;)

jeg har ikke vært på ultralyd enda, å det kan jo hende at jeg har morkaken forran. men jeg skjenner jo at det er noe der, men ikke så veldig godt. men tror nok bare vi er litt mer nervøse denne gangen pga at vi vet hva vi går til, siden vi har vært igjennom dette en gang før. sist gang var jeg nok litt naiv i forhold til graviditeten.Tok det litt som det kom.

Alt er nok i den skjønneste orden. Vi har jo dessuten hørt hjertelyden;)

min jente kom på terminen også, men det var pga igangsetting.

hun har bursdag 6 september. så den dagen får hun nok for seg selv;)

Jeg kjente liv første gang i 9. uke med begge to, og med første kjente jeg dagliv liv fra uke 13. Nå kjenner jeg lite, men jeg har morkaken liggende på framveggen så det kan gå litt tid før jeg kjenner det tydelig. Har termin 21. aug, og fått bekreftet at det stemmer =)

Annonse

Jeg er 2.gangs. Har termin 21.aug. I mitt 1.svangerskap var jeg helt sikkert på at det var liv jeg kjente i uke 17.

I dette sv.skapet, kjente jeg noe bevegelse allerede i uke 12. I uke 15 kjente mannen min det utenpå magen. ;-) Nå er jeg i uke 17 og kjenner liv daglig, kjennes utenpå, men er jo ikke så sterke spark for de er jo ganske små enda.

Ja Fornøyd, du har nok rett igjen. Forskjellen med meg denne gangen er at jeg hadde en SA i juli (6.uke), så mere nervøs for å miste. Men stemmer som du sier, at forrige sv.skap tok man det mere for gitt. Våres satt på 1 forsøk i tillegg;-)

Nei, det er nok ikke noe farlig.

UKE 9!!!! Shit asså!! Kan det virkelig være direkte liv du kjente da? (husker ikke nicket ditt i farta). Jeg også kjente noe rundt den tiden, men bare bobler. Stooore bobler. Sikkert en blanding av masse luft og noe som begynte å surre rundt inni der;-)

Men deilig å kjenne liv uansett. Gleder meg til det ja:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...