Gå til innhold

uttrykk i bolig til salgs annonse

Anbefalte innlegg

Skrevet

under fasiliteter står det bla.a peis,barnevennlig,stor tomt og tilslutt står det ingen gjenboere...hva betyr ingen gjenboere?ingen gjengangere(spøkelser)? hehe. Flere kjente jeg spurte hadde lest uttrykket de også i andre annonser men ingen vet hva det betyr, noen her???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer at det betyr : ingen spøkelser..... :-)

Skrevet

hihi, jeg har også sett det utrykket, og stusset litt på det. å tror det betyr ingen gjenngangere. sært ass.. hehe.. må le litt!

Skrevet

Det betyr vel at det ikke bor noen i huset, levende altså!

Skrevet

det betyr ingen gjenferd.. altså, ingen sjeler som fremdeles bor der.. så du trenger ikke tilkalle åndenes makt, hihi

Skrevet

Ingen gjenboere betyr at det ikke er noen i f.eks en naboblokk som ser rett inn i leiligheten.

Skrevet

Junior kom meg i forkjøpet.

Tror hun er nærmest sannheten, selv om det var mange andre VELDIG gode forslag her. hehehe

Skrevet

Det betyr at ingen kan se direkte inn i huset/leiligheten.

Altså ingen bor rett imot med sine vinduer rett mot deres vinduer for oppholdsrom.

Den eiendom som befinner seg på motsatt side av offentlig veigrunn, er ens gjenboer.

Skrevet

er ikke det mer vanlig å skrive uten innsyn?

Jeg ville ikke trodd gjenboere hadde noe med innsyn å gjøre...

Skrevet

Gjenboere er de som bor på den andre siden av veien.

Skrevet

Er det virkelig ingen som vet det?

Det betyr at det etter overtakelse ikke bor noen i huset. Om det f.eks er utleie del i boligen bor det ingen der når de som har kjøpt huset tar over.

Noen plasser med leietakere har de kontrakt som enda ikke er gått ut når huset selges og da er det gjenbore i huset etter overtakelsen og dere må si de opp.

Skrevet

Eh....helt feil mphs. Det betyr rett og slett at ingen har direkte innsyn til boligen.

Det du beskriver (som jeg aldri har hørt om) burde i tilfellet hete "ingen gjenBOENDE".

Skrevet

hehe.. mange bra forslag her..

mphs har også feil ja, det står jo faktisk i veldig mange annonser.

Hvis det er en utleiedel i tillegg så står det som oftest noe om dette i selve annonsen, ikke på listen under, og ofte også om disse fortsatt vil bli boende..

Men er enig i at det ville vært mye mer forståelig om det sto ingen innsyn, men det er dette det betyr..

Skrevet

Det finnes helt klart sånne leieavtaler som "følger huset", så sånt skal man jo gjerne sjekke før man evt. overtar et hus hvor det leies ut, men det heter ikke gjenboere :o) Var bare det jeg mente.. Ser at jeg kanskje var litt krass i formuleringen min :o) Var ikke meningen det altså! Hehe..

Skrevet

En gjenboer er eieren av en eiendom som ikke har felles grense med en annen eiendom, som det søkes om tiltak på i henhold til plan- og bygningsloven, men som likevel kan bli skadelidende av tiltaket.

I forbindelse med en ordinær byggesak er for eksempel den eiendom som befinner seg på motsatt side av offentlig veigrunn, gjenboer til søkeren.

Begrepet gjenboer er likevel skjønnsmessig, og i forbindelse med større tiltak (for eksempel tiltak som medfører støy- og luktproblemer), vil alle eiere av eiendommer som kan bli negativt berørt av tiltaket, bli å anse som gjenboere.

Gjenboere skal, i henhold til lovverket, varsles i forbindelse med søknaden, og har rett til å komme med innsigelser. Gjenboere er å anse som parter i saken, og har således rett til innsyn i sakens dokumenter i henhold til forvaltningsloven.

kilde

http://no.wikipedia.org/wiki/Gjenboer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...