Gå til innhold

har lett på ammehjelpen, men finner ikke svar ang.hvor mye melk en baby på 5-6kg skal ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har tenkt å gi litt flaske en dag, men vet ikke hvor mye jeg hvertfall må ha til hvert måltid.... anyone, help me????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den skal vel få så mye den vil ha, men om den er 5 6 kilo så kan du jo f eks blande 150 ML så får babyen iallefall blitt mett før det er tomt... ;) På pakkene står det jo hvor mye de skal ha per måltid, ca, men det er jo etter alder ikke vekt ;)

min er 3,5 mnd, litt over 7 kilo og drikker 200 ML 5 6 ganger i døgnet ;)

Skrevet

De skal ha omtrent 15% av kroppsvekten sin pr døgn, omregnet til liter (1 liter = 1 kg) blir det altså 6 kgx15/100 = 0,9 liter = 900 ml, delt på f.eks 6 antall måltider pr døgn blir ca 150 ml til ett måltid. :D

Skrevet

Det varierer veldig mye, så du må prøve deg frem. Prøv og pump deg (regner med det er det du har tenkt til ettersom du har lett på ammehjelpen) og gi flaske en stund før den dagen du må gi flaske og så ser du om han drikker opp alt du har pumpet. Hvis han drikker opp alt, prøver du å pumpe litt mer neste gang og så ser du om han drikker opp det eller om det blir igjen litt da. Er greit at det er igjen litt for da vet du at han er mett, men bortkastet at det er igjen veldig mye, for da "sløser" du med melk du har slitt for å pumpe ut. Du bør jo vite at babyen tar flaske også før du skal bort. så det er flere grunner til at det er lurt å prøve før du skal bort.

Hvis du har tenkt å gi morsmelkerstatning, så er det vel flaskeposte.no eller noe som det står mer om det på. Ammehjelper skriver kun ting som har med amming og morsmelk å gjøre.

Skrevet

ok. nå noterer jeg ned :) tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...