Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Hei.) hadde fødsels dag nå nylig, og fikk en tur av mannen min til københavn i gave. Ble kjempe glad, men han vil at vi skal dra alene å kose oss uten barna, vi skal reise i mai, og da vil den minste være 5 mnd og den andre 2 år.. han har ordnet med barne pass hos beste foreldre.. men jeg synes ikke det er kjekt å reise fra de, hun minste er jo så liten.... turen er fra torsdag til søndag.. hva skal jeg gjøre??
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Jeg hadde ikke orka det:) Forklar det til mannen din, at dette blir for lenge for deg, iallefall for den minste... Kan dere utsette turen til senere når minsten er litt større kanskje?
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Må si jeg synes veldig synd på deg nå.. Min gutt er 5mnd nå, og jeg hadde ALDRI reist fra han fra torsdag til søndag.. Men hadde vel bare sagt det som det var til min kjære.. Ammer du eller bruker dere mme?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 hei igjen , nei ammer henne ikke. Snakket litt med min mor som skal passe på småen om vi reiser, at jeg var i tvil om jeg ville reise, hun mente at vi hadde godt av å slappe av litt uten ungene og at det ville gå fint hjemme..kan jo prøve og overtale mannen min om vi kan ta minsten med oss..
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Reis og kos deg!! viktig å pleie kjærligheten, er jo ikke så langt hjem om du savner de kjempe mye he he deilig å få opplagte foreldre hjem igjen..
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Gidder du å snu båten?? Du skjønner det at jeg savner unga mine!!!???? Hvor teit sagt er ikke det??
lillegutt mars o7 Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Hvis du ikke er komfortabel med å reise fra ungen på 5 mnd,så ikke reis!! Hadde personlig aldri klart det så tidlig. .Min erfaring er at når jeg blir presset til slike ting uten at jeg er klar,ender det opp med at jeg ikke klarer å kose meg og slappe av!Og da går det ennda lengre tid til neste gang jeg prøver.. Utsett det noen mnd heller,så kan du heller ha det som et mål og noe å glede deg til =)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 takk for alle svar:) får se hva jeg gjør... ikke lett dette siden han ville overaske meg og var så glad da han fortalte at vi skulle på tur.. er jeg dårlig mor om jeg reiser? er ikke lett å bestemme seg her..
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 Nei du er ikke dårlig mor hvis du reiser, men jeg personlig hadde ikke klart det. Jeg ville tatt med minsten. Hvis du ammer så er saken greit. Da forklarer du bare for mannen din at du er redd for å miste melken hvis du er så lenge vekke for barnet. Du kan også risikere at hun "får smaken" på mme, og ikke vil ha mm lenger når du kommer hjem. Det skjedde med en vennine av meg sitt barn. Hvis turen ikke kan utsettes, og du har lyst å reise og ikke vil skuffe mannen din, så ta med minsten:) Jeg hadde ikke klart å kose meg uten babyen min så lenge enda hvertfall, og da er vitsen med "aleneferie for å pleie forholdet" borte!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 enig med deg over,vanskelig dette:=) du får tenke litt på det, kan jo ta babyen med, men du er ingen dårlig mor om du reiser uten..vet jo ikke hvordan dere har det, men tror meg og samboeren min hadde hatt godt av litt tid alene:)
Mamma Mirabell Skrevet 10. mars 2008 #11 Skrevet 10. mars 2008 jeg hadde ikke klart det når han er så liten.... Han på to hadde det vært ok å dratt fra en helg men ikke en på 5 mnd... Det må mannen din bare respektere...
Skogro Skrevet 10. mars 2008 #12 Skrevet 10. mars 2008 uff,jeg har det akkurat på samme måte, men min baby er bare 21/2 mnd når turen er planlagt. Fått i gave av mannen som gleder seg veldig.... har vært 2 slitsomme år her nå, eldstemann er bare 17 mnd hun også....men jeg KAN bare ikke reise. Og gruer meg veldig til å si det. Alle sier det går så bra, men det river i morshjertet. Tror kanskje det hadde vært lettere om hun hadde vært 5 mnd....eller... nei, jeg vet ikke....Det blir ingen tur på meg, må bare få sagt det snart....
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #13 Skrevet 10. mars 2008 til deg over /septemberjente)hvor mangen dager og hvor skulle dere reise? kan du ta med deg den lille? vi må jo prøve å ikke såre de vi er glad i også med å ikke reise.. er så vanskelig, med to så tette hadde du sikkert hatt godt av å reise uten barn.. kanskje utsette turen litt .. stoler du på de som skal passe går det sikkert fint.husk at det er sikkert deg det hele er værst for og ikke den lille som blir godt paasset på hjemme.
Ioren Skrevet 10. mars 2008 #14 Skrevet 10. mars 2008 Hmm.. jeg er tydeligvis mot normalen her, har en sønn på 5 mnd, og hadde ikke takket nei til en helgetur med samboeren min nå... Men, alle er forskjellige,du må tenke på hva du vil og føler deg mest komfortabel med
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #15 Skrevet 10. mars 2008 Kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre, det må du nesten føle deg fram på. Men jeg personlig hadde satt pris på den tia med mannen min. Hvis han hadde tatt seg bryet med å bestille tur, fordi han følte vi trengte det, så hadde jeg gjerne vært med på turen. selv om man selvfølgelig vil savne barna. Du får overveie dine behov, barnas behov, og mannens behov, og se hva du føler er riktig. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #16 Skrevet 11. mars 2008 blir tur, men får se om småen blir meg;) takk for svar
Kaja_07 Skrevet 11. mars 2008 #17 Skrevet 11. mars 2008 Skjønner at man er forskjellig. Selv koste jeg meg en langhelg på jente-tur med venninner da lillegutt var 5 mnd. Var godt å koble av og koste meg masse - også var det stas å komme hjem etterpå. Lillegutt hadde vært hos mine foreldre det meste av helgen (mannen min var bortreist med jobb) - og han hadde kost seg masse. Ungene klarer seg fint - er jo ofte oss foreldre det er værre for. Jeg klarte heldigvis å koble av å kose meg - men klarer man ikke det så vil nok ikke turen blir så vellykket... God tur uansett hva dere gjør!
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 13. mars 2008 #20 Skrevet 13. mars 2008 Jeg synes det hørtes fantastisk deilig ut med en ferie med kjæresten jeg! Man har jo telefoner, så man får full oppdatering der om det er noe.
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 13. mars 2008 #21 Skrevet 13. mars 2008 Hehe.. Lett.. fikk tur te paris av samboer i fjor, som vi skal ta nå snart, å vi har en på 15måner å en på 4 å det skal bli en deilig ferie.. unga har gått av å være borte fra foreldrene litt åsså.. viss ikke har jeg en feeling at de blir sjikkelig mamma/pappa dalt å det kan det lett bli probemer med(min mening) så ja hadde tatt hver å enn tur, ett hvert forhold med barn trenger en piff å en laaang å go helt uten barn i øra døgne rundt.. å barna har gått av være med andre.. Å tlf er en fin ting her i verden allt i fra ringe,mms å sms
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå