Gå til innhold

Gruer meg til å si det til mine foreldre..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ikke gravid nå, men vi jobber med saken :) Jeg blir 21 hvert øyeblikk, og sambo er 21. Jeg er student på høyskoeln, og han i fast jobb. Vi har holdt sammen i fire år, og alt er perfekt :)) Vi har det kjempe fint sammen=) Eier leilighetsammen og begge har bil. Vi manger bare den lille :) Noe som vi håper at skjer snart...

Men jeg gruer meg til å fortelle det hjemme. De synes sikkert det er kjempe dumt midt i studietiden osv. Men, vi føler det passer fint nå, og 1 år venting emd studiene gjør meg ingenting=) Har dere noen råd? Opplevde dere noe negativit? Fortell==D=D=D

Fortsetter under...

Jeg kan bare si noe om det å ha barn som studenter.

Sosialt er det et STORT minus. Det er atskillig mindre fester, og jeg kjenner folk på studiet mye dårligere enn de andre.

Faglig er det et STORT pluss. Siden jeg stort sett bare får studert når barna er i barnehagen gir dette en veldig strukturert og god arbeidsdag.

Jeg er på Universitetet fra 9 til 4 hver dag. Har mulighet til å utvide noe på morgenen og ettermiddagen om det er nødvendig.

Siden jeg gjør dette gjennom hele året, og ikke bare arbeider i skippertak rett før eksamen, så lærer jeg bedre og mer, og dette vises på karakterene. Min snitt karakter på Universitetet er høyere enn min høyeste karakter fra videregående...

du er jo ikke akkurat så ung da, det hadde vert verre om du gikk i 10.klasse eller på videregående.. jeg har selv et friår for jeg fikk ikke lærlingplass.. fortalte det til mamma med en gang, å hun ble kjempeglad.. det var det kjekkeste hun hadde hørt på lenge:) .. det går vel an å hoppe av et år, for du kan "holle" av året ditt..

Nei, vet.. Men pappaen min sier liksom " dere skla vel vente i noen år til" osv. Men jeg har ALLTID drømt om barn tidligere... Så, jeg følger mitt hjerte : ) Vet han blir fornøyd og kjempeglad, men vil nok synes det passer dårlig og at vi er unge. Men men..

• 2 uker senere...

..man kan ikke drive å leve etter hva andre mener og sier heller..det er jo ditt liv som du må få planlegge som du vil:) du som skal leve det!

Jeg er og i akkurat samme situasjon som deg og vi driver å prøver....å jeg tenker på at mamma o.l. kommer til å grynte noe før de blir glade..men dem om det !

Vi ønsker oss denne lille så sterkt, og føler at nå er tiden inne for å bli foreldre....bare denne spira festa seg snart da !!:)

Lykke til !:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...