HeiogHopp Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Hei! Er det noen som har prøvd akupunktur? Mitt første forsøk var mislykket så jeg tenkte å høre om noen hadde erfaringer med akupunktur samtidig som de holdt på med IVF. Jeg har veldig lyst til å høre om noen har erfaringer på dette feltet. Kanskje noen har en å anbefale i Trondheim også?
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Ved mine førset 4 forsøk har jeg prøvd regelmessig akupunktur uten å lykkes. På det 5. forsøket festet egget seg, men endte i SA - og da brukte jeg ikke aku. Så jeg vet faktisk ikke om nålene har så mye for seg...
Jehn Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Hei. Ja jeg har prøvd akupunktur på noen av mine forsøk, som ikke var vellykket. På st.Olavs i trondheim, må du reise fra sykehuset for å få satt nålene. For meg var dette et pes! Man skulle liksom være avslappet, men jeg mått kjappe meg både før og etter innsett for å nå aku.timen. brukte Lars Børke tilf: 90092597.. som var grei og flink.. Så lenge de ikke utfører det på sykehuset ville ikke jeg ha brukt aku. en gang til ønsker deg lykke til
Thea-81 Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Det er veldig mange meninger om aku "virker" eller ikke. Selv hadde jeg behandling rett før og rett etter innsetting, venter nå tvillinger i mai så jeg har selvfølgelig troen på det I følge en studie jeg fikk refererert fra skulle aku øke sjansen med 20% for å lykkes...
bianchi Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Hei! Jeg prøvde ikke akupunktur på mine første innsettinger på mitt første forsøk...ble ikke gravid.... Prøvde aku på mitt andre forsøk der jeg bare hadde en innsetting...ble ikke gravid da heller...men fikk stikkinger nederst i magen etter noen av behandlingene, vet ikke om dette var positive eller negative stikkinger... Tror ikke jeg prøver aku på mitt tredje forsøk nå....
Søskenhåp adopterer Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 En artikkel i VG for litt siden hevdet det kunne ha motsatt effekt. Siden kroppen ble tilført så mye hormoner kunstig under forsøkene mente de at akupunktur kunne "overstimulere" og skape ubalanse i det skolemedisinen foreskrev. Der ble det anbefalt å droppe det til de som drev med IVF, og leste også en amerikansk undersøkelse som viste at de som ikke tok aku. lyktes bedre. Jeg tok aku, en gang - det var det ene forsøket hvor jeg ikke ble gravid. Og synes også det bare ble pes og stress.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå