*Rutletutt* Skrevet 10. mars 2008 #27 Skrevet 10. mars 2008 Ja, det gjør jeg - har ingen problemer med det;o)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #28 Skrevet 10. mars 2008 DU mener selv at amming er vakkert. Ingen synes det er vakkert å se deg amme barnet ditt offentlig.DU er opptatt og interessert i barnet ditt. Ikke de andre på kjøpesenteret.. Jeg mener ikke det er unødvendig å amme barnet sitt,jeg mener det er unødvendig å gjøre det opp i trynet på andre! Men,dette er DiB så man kan vel ikke forvente at noen mener det samme som meg at det er litt småekkelt å se en dame amme så spruten står på cafe.. Hvorfor ikke benytte seg av ammerommene? For mange har det jo blitt prinsippsak å amme offentlig. Snakk med mennene rundt dere (ikke i familien deres eller andre partiske) og spør hva de mener.. Ingen menn i min vennekrets mener det er herlig å se en kvinne som ammer. Og selvom jeg ammer selv,mener jeg også at det er uhyggelig å se andre som ammer. Er selvsagt ikke fra Iran selvom jeg mener noe annet enn dere hippie-damene her inne.. Beklager.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 10. mars 2008 #29 Skrevet 10. mars 2008 Jeg var faktisk litt sånn før jeg begynte å amme selvg. Nei, jeg skulle ikke amme offentlig nei. Hehe, men hvem var det som gav skikkelig f i det der når baby ville ha mat? Jeg tror jeg har ammet de fleste steder hvor det er mulig altså Det går helt greit. Litt ekkelt i begynnelsen, men kjære vene. Det blir jo helt tullete å skulle lete frem et gjemmested når ungen er sulten og puppene verker. Jeg ammer sjeldnere offentlig nå, bare hvis jeg er ute i mange timer. Jenta mi er snart ti mnd og spiser mat og drikker vann når vi er ute, men fremdeles blir det som regel minst en offentlig amming de dagene vi er ute:) Folk kan synes det er så ekkelt å se på som de bare vil. Selv synes jeg det er ekkelt å se fleskete tenåringsjenter med bare mager også, men de ser ikke ut til å ta hensyn de heller, for ikke å snakke om menn som klør seg på balla på gata, folk som kliner offentlig osv osv. Vi er nå en gang så heldige at vi bor i et land der man ikke trenger å gjemme seg bort for å gi et lite barn mat. Nyt det jenter! Nyt friheten!!!
Psyche Skrevet 10. mars 2008 #30 Skrevet 10. mars 2008 Som jeg sa lenger oppe i tråden her, man skal se veldig godt etter for å se noe som helst av puppen til en dame som ammer. Jeg er ikke en av dem som sier det er vakkert....Jeg er egentlig ganske nøytral i forhold til det, har ikke tenkt over om det er vakkert eller ikke...men det er iallefall ikke ekkelt! Det er NØDVENDIG. Det er ikke alle plasser der er ammerom..og barnet må ha mat.MAn kan ikke stenge seg inne hele ammeperioden heller.. Jeg har aldri fått reaksjoner fra menn når jeg har ammet offentlig, de få jeg har fått reaksjoner fra, er unge jenter.
*1+1=2 små* Skrevet 10. mars 2008 #31 Skrevet 10. mars 2008 i starten gikk jeg og "gjemte" meg i nærheten av toalettene (desverre er det ikke så mange ammerom i nærheten av meg) men folk la ikke merke til at jeg ammet! "koblet" til snuppa og gikk så for å snakke med søstra mi som tittet på klær. HUn ble litt overraska og spurte hvorfor jeg ikke ammet når jeg sa at jeg skulle det. Må vel påstå at det da er ganske diskret???? Nå tar det meg et sekund før hun suger på puppen og INGEN klarer å se noe som helst( de som sitter og stirrer kan kanskje klare å se noe i et mikrosekund. Men de får skylde seg selv!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #32 Skrevet 10. mars 2008 Anonym 17.20; hvor bor du? Jeg bor i storbritania og ogsaa her er det ganske uvanlig aa amme, spesiellt offentlig. Jeg grudde derfor litt i begynnelsen men ammer i vei. Har faatt noen blikk men ingen kommentarer, og hadde jeg faatt d skulle de ha faatt svar paa tiltale!! Men jeg syntes faktisk det var litt ubehagelig hjemme i norge paa ferie, naar ALLE, inkludert naboer absolutt ville se hvordan babyen min ammet og kommentere dette, da fikk jeg litt nok av offentlig interesse!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå