Gå til innhold

Ammer dere offentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På kjøpesenter, eller cafe` for eks?

Hvordan gjør dere det når dere skal være borte i flere timer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA, selvfølgelig

Skrevet

Når jeg ammet, ammet jeg hvor som helst når som helst.

Når gutten min hadde bestemt seg for at han skulle ha pupp, var det ingen ting annet som stoppet skriket hans enn pupp, så hadde ingen valg!

Utrolig fort man venner seg til det også.

Skrevet

Ok.. Så du har ingen problem med det, eller opplever t andre har problem med det?

Jeg "griser" sånn når jeg ammer. Spruten står jo vett du!

Skrevet

Jeg skulle så gjerne gjort det, men bor i et land hvor dette ikke er helt normen. Gjør meg veldig fortvilet, men man må jo innrette seg:-( Frustrerende, for her er så mange andre "vulgæriteter", men en ammende kvinne? Nei, det blir for sterkt!!

Skrevet

Sikkert ikke meg du spurte, meen kan jo svare fordet:-p

Jeg syns det var litt "ekkelt" de første gangene.Følte alle glante osv. men det gikk fort over. Hvis folk stirret, å det virket som de hadde ett problem med at jeg satt å ammet gutten min (viste aldri noen ting,eneste dem så var en baby som lå i armene mine) så stirret jeg bare tilbake med ett spørrende blikk, å da ble dem som oftest veldig flaue og snudde seg fort vekk. Hehe:-)

Jeg griset også mye! Hadde så utrolig mye melk og en veldig sterk utdrivningsrefleks så hadde alltid en gulpeklut el. liggende på puppen Felix sugde på, så jeg bare kunne forte meg å legge den over om han slapp taket pga. spruten:-P Funket bra:-)

Skrevet

jupp ammer overalt og når som helst:)

Litt skummelt i starten, men går veldig bra til slutt

Skrevet

Jeg har ammet flere steder, men jeg har dekket til med teppe/skjerf slik at jeg har sluppet å blottlegge meg og baby har fått ro. Jeg synes man skal kunne amme hvor som helst, men jeg tenker på at det er andre folk der som ikke synes det er ok å blottlegge kropp (uansett hvor naturlig det måtte være).

Skrevet

ikke nå lenger , jenta mi er 10 mnd og spiser fast føde, og drikker av kopp. Ammer henne bare 2 ganger om dagen nå.

Men før så gjorde jeg det ja. Norge er ganske fritt sånn, går stort sett greit å amme hvor man en skal.

Skrevet

Ja selvfølgelig!

Kunne aldri falt meg inn å gjemme meg bort!

Skrevet

Ok, da har jeg fått svarene jeg trengte:)

Litt ubehagelig i begynnelsen, men blir en vanesak.

Takk jenter!

HI.

Skrevet

Jeg synes det er den naturligste ting i verden at babyen skal faa mat naar den er sulten om man saa sitter paa bussen!!! Her i Italia er det dessverre ikke saa mange som tenker som meg, og selv om jeg ammer ute blant folk, blir jeg nesten litt forlegen noen ganger... Jeg er selvfòlgelig saa diskret jeg kan, men det hender at til og med familien til mannen min gaar ut av rommet hvis de skjònner at det er amming paa gang... Det er faktisk uvanlig hvis du ammer her, nesten alle gir morsmelkerstatning. De faar piller for aa ikke sette igang melkeproduksjonen paa sykehuset........ Lenge leve ammingen!!! Det er jo saa koselig og gutten min blir jo saa god og sunn!!!

Skrevet

Ja, selvsagt. Ikke noe problem det.

Skrevet

Ja ungen må jo ha mat da. Men prøver jo å være litt diskre. Både for min egen del, og for å ta hensyn til andre. Mest det første.

Skrevet

Jeg var ukomfortabel med å amme offentlig hele tiden, men det har mest med min usikkerhet på kroppen min å gjøre

Skrevet

Jeg ammer ikke offentlig.. babyen min får da måt når hun er sulten uansett, jeg bare pumper meg før vi går ut.

Jeg synes det er ubehagelig å vise fram puppen min på den måten, selv om det er kjempe naturlig men det er nå bare meg :)

Skrevet

Ja da, jeg ammer når ungen vil ha mat uavhengig av hvor jeg er. Synes det dessuten er superlett å kunne gi mat på denne måten og misunner ikke de som gir mme, men sikkert en vanesak det også.

Men når jeg ammer sitter jeg ikke å flæsher puppa, det handler både om å ikke blottlegge meg og min kropp like mye som det handler om at ikke alle liker å få servert en pupp i trynet, men når jeg ammer dekker jo ungen til så et er ikke noe problem.

Skrevet

tror mange synes det er værre å gi flaske offentlig, da mange tror det blir sett ned på å ha flaskebarn. særlig når babyene er veldig små.

Jeg ammer overalt, men har et stort teppe jeg svøper omkring babyen. mest fordi jeg ikke vil at mageflesket mitt skal vises... ;-)

Skrevet

Nei,jeg klarer ikke. Jeg liker ikke å se andre gjøre det,så klarer det ikke selv heller... Gudskjelov har de fleste kjøpesentre ammerom som er koselige.. Jeg måtte en gang utenfor matbutikken og det føltes ikke bra! Dessuten vet jeg at alle jeg kjenner også mener det samme som meg,at det er unødvendig. Og ekkelt.

Skrevet

Unødvendig å gi små babyer mat? Forstår ikke helt den der.

Skrevet

Oi!!! " Dessuten vet jeg at alle jeg kjenner også mener det samme som meg,at det er unødvendig. Og ekkelt."

I all verden, hvor bor du? I Iran????

Skrevet

og ekkelt?? Den skjønnte ikke jeg.. Finnes ikke noe koseligere å se på synes nå jeg,da....

Skrevet

Anonym 13:52 sa:

"Dessuten vet jeg at alle jeg kjenner også mener det samme som meg,at det er unødvendig. Og ekkelt."

-->I Norge er det ganske vanlig å amme offentlig..man er ikke nødt til å vise frem alt for å amme. Det er såvidt man ser litt av puppen når ei dame sitter og ammer...og da skal man se godt etter altså...Babyen må ha mat...

Skrevet

Det finnes hvis endel msk som synes det er ekkelt. Men kan jo ikke ta hensyn til det hvis man har baby som skriker av sult. flæshe ikke puppen frem da. men hvis de blir så sjenert av det kan de jo bare holde seg hjemme.

Skrevet

Ble litt provosert av deg som sier at amming er ekkelt... Det er jo den naturligste ting i verden.... Selvfòlgelig trenger du ikke brette ut puppen saa alle kan se deg... Har du pròvd ammetopper? Jeg har kjòpt noen paa h&m som det bare er aa lukke opp en luke med. Jeg har til og med opplevd at noen har spurt om han ligger og sover og de ble ganske saa overrasket da jeg svarte " Nei, han spiser..."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...