Gå til innhold

Salve mot såre bryster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som kan anbefale en god salve mot såre bryster?

Jeg har PureLan fra Medela, men har sett at det finnes to tuber av ulik størrelse. Noen som vet om det er noen forskjell på de to (bortsett fra størrelsen)? Jeg har den største tuben.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er de samme sikkert. Har du infeksjon/ekstremt såre brystvorter kan du høre med apoteket om det er noe salve med antibakterielle virkemåter du kan bruke på i tillegg!

Skrevet

Det er den samme salven. Det kan du se på medela sine hjemmesider.

Har du noen teori om hvorfor du er sår? Er sugeteknikken riktig?

Jeg vil anbefale en salve som heter Unguenum Merck. Denne syns jeg lindret godt og holdt brystvortene myke. ikke nødvendig å vaske bort før amming. Jeg ble anbefalt denne av helsesøster og barneavdeling på sykehuset.

Jeg var fryktelig sår pga feil sugeteknikk. Hadde blødende sår, og mini gulpet blod! Smertene ved amming var fryktelige. Sugeteknikken ble korrigert, men sårene ville ikke gro og smertene var uutholdelige.

Jeg ble fortalt på sykehuset at den vanligste grunnen til at sår ikke ville gro var sopp. Hadde ingen symptomer, men ble likevel anbefalt å smøre med Canesten (soppsalve). Avlastet brystene ved å pumpe, smurte med Canesten og unguentum vekselvis og ble helt fin. Ammingen videre gikk fint.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...