Lille my31 Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Vi vurderer å kalle babyen vår for Casper? Hva syntes dere om dette navnet?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Det er fint, men har blitt litt vanlig. Ikke at det er noen krise nødvendigvis. http://www.ssb.no/navn/ Bedre med K enn C synes jeg.
prebs Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Synes det er fint, men ville nok skrevet det med K med mindre jeg hadde en sterk grunn (oppkalling, for eksempel) til å skrive det med C:-)
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Kasper, med K, er nydelig, sterkt og flott! Mitt favorittguttenavn! Gå for det!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Ja d er mange som liker navnet Casper/Kasper. Men desverre gjør ikke jeg d. Syns det er litt "barne-tv" aktig navn. Men jeg syns ikke det er stygt da, jeg bare ikke liker det. Har hørt mye verre.
Vannmann35 Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Casper med C er mye bedre enn Kasper med K! Jeg synes Casper i seg selv er et hardt navn, med C blir det i alle fall litt mykere enn med den skarpe K'en. Tenker også Kasper/kaster - bare en bokstavs forskjell.... Personlig kjenner jeg 2 som heter Kasper og 1 som heter Jasper - så navnet er oppbrukt for min del. Synes også Jasper (og Jesper) er mye finere enn Casper.
Lille my31 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. mars 2008 Takk for fine tilbakemeldinger!!!
veronicaf Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 Hei! Casper er et helt nydelig navn!!! Har en gutt på 11 mnd selv som heter Casper.. Jeg er kjempe fornøyd med navnet, det er både søtt og tøft. så er det ingen som kan finne på et kallenavn på han, i og med at navnet er så kort. Så er det ikke så mange som heter det og det er bra! Vi er veldig fornøyde med navnet iværtfall. Lykke til med å finne et passende navn til ditt barn:)
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 Casper er kjempenydelig, liker det best med C, Kasper blir så skarpt.
ma-85 Skrevet 20. mars 2008 #11 Skrevet 20. mars 2008 Ville skrevet Kasper. Synes det er helt greit... Ikke min smak.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #12 Skrevet 21. mars 2008 Casper er veldig fint, men ville skrevet det med K, det blir litt mer norsk da. Det uttales jo likt med K som med C, så det spiller jo egentlig ingen rolle. Har bodd i USA og det er sikkert derfor jeg syns det er litt mer stilig med norske skrivemåter.
Lille my31 Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 21. mars 2008 Ser ut som vi har bestemt oss for Casper nå.....Takker for mange hyggelige tilbakemeldinger/kommentarer : ) Lykke til med navnevalget alle sammen! Lett skal det ikke være.... : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå