Gå til innhold

Hva synes dere er viktig i forhold til de voksne i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tenker på hvordan dere synes de ansatte bør være i forhold til barna våre i barnehagen. må si jeh ikke er like imponert over alle de ansatte. virker som det er noen som ikke egenglit har noen stor int. av barna, det er trist.

Skrevet

som både mor og barnehage ansatt så syns jeg det aller aller viktigste er at man bryr seg om barna. jeg kan med hånd på hjerte si at jeg er oppriktig glad i alle barna på avdelingen min. om noe skulle skje dem så hadde jeg blitt helt sønderknust.

sånn i forhold til foreldre osv så syns jeg det er viktig at man kan fortelle litt om hva som har skjedd i barnehagen.det er viktig at man sier hei til barnet når det kommer. og hade når man går. jeg pleier å prøve å alltid si hade til alle barna. men er ikke alltid eg rekker det siden jeg gjerne er opptatt med noe men da sier noen av de andre voksne det. jeg syns det er viktig å si God ettermiddag, god middag eller noe... og selvfølgelig god helg når det er fredag.

men det viktigste er jo at man tar seg av barna. jeg ser at i barnehagen der snuppa går så pleier de alltid å si hei og hade. men det er ofte vanskelig å vite hva de har gjort på. jeg prøver å spørre men er ikkea lltid like lett å dra ting ut av folk. men hun ene er veldig flink til å fortelle.

jeg syns også det er dårlig oppførsel slik som hun ene har gjort der. jeg var steik forbanna for noe greier osm skjedde i barnehagen. det kan godt være jeg var for krass når jeg kommenterte det osv. men når hun flere uker etterpå nekter å se på meg og ikke sier hei når jeg sier hei når jeg kommer osv da syns jeg det rett og slett er kjempe barnslig gjort når man er en dame på sikkert over 50 år. skjer det igjen kommer jeg til å ta det opp å spørre om hun er en 3 åring i trass alderen....

Skrevet

Slik er det i barnehagen vår også. Veldig trist og egentlig helt uholdbart. De voksne bør vise at de er interessert i hvert enkelt barn. Er de ikke det, får de jobbe med saken, det er jobben deres. De bør få foreldre og barn til å føle at barnet er velkomment i barnehagen. De bør kjenne personligheten til hvert barn og hjelpe alle til å trives. De bør bruke tiden på jobb til å være i kontakt med barna. De bør jobbe bevisst med at alle barna skal blomstre og tørre vise alle følelser. De bør også jobbe bevisst med at alle skal ha noen å leke med.

Skrevet

Er selv førskolelærer og mor. Jeg må desverre si at barnehagepersonale ofte kan være ganske uproffesjonelle i jobben sin, bl a slik anonym over forteller. Det personalet som er på jobb og har hovedansvar for relasjonene til barn og foreldre, innenfor rimelighetens grenser naturligvis. Er egentlig ganske sjokkert over hvor mye man som barnehageansatt kan "slippe unna med". Det finnes selvsagt masse flotte folk rundt om i barnehagene og mange gode barnehager, men kvaliteten på tilbudet varierer veldig.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med personalet. Det eneste jeg savner av noen av dem er at de ikke snakker..dvs..jeg får dem ikke til å hverken spørre eller ordentlig svare. Men barna elsker dem og det er det viktigste:-)

Jeg hadde faktisk trodd at det skulle være mye mye værre enn det er.

Har som sagt lite å utsette i denne barnehagen og noe jeg setter veldgi pris på er all god informasjon. De har ukeplan, mnd/halvmnd brev. Det er oppslag hver dag om sovetider, bleieskift og hva de har gjort. I tillegg har de en laminert lapp som går på rundgang hos barna der de forteller en liten ting som barnet har gjort ila dagen(fks tegnet noe spes, gjort noe på tur el)

Skrevet

Jeg skulle ønske det ikke var 20 plasser og tre voksne pr avdeling jeg..

Jeg kan, som en annen har nevnt over her, si med hånden på hjerter at jeg er kjempeglad i alle barna, men det kan gå en hel uk uten at jeg har fått snakket ordentlig med en eller flere av dem. Det er ikke nok tid :-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...