Gå til innhold

Perfekte tur vogn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ville iallefall valgt lufthjul, synes det er absolutt best om man skal gå mye på grus. Så bør vogna ha gode fjæringer.

Skal du ha en klassisk firhjuling ville jeg valgt brio happy, teutonia mistral eller simo duo. Sistnevnte er størst og tyngst, men har også størst bag.Disse er også vendbare, synes det er greit det første året. Pass på å velge med lufthjul og de understellene med best fjæring (kan velge understell både på brio og simo).

Vil du ha en trehjuling så ville jeg valgt en tfk. Den har lufthjul, er veldig god å trille, den har god fjæring, håndbrems, justerbart fotbrett og både babybag og sportsvogndel er stor. Bortsett fra at den ikke er vendbar så må dette være noe tilnærmet den optimale vogn for min del. Siden bagen er såpass stor så kan den brukes så lenge at det ikke er så stort problem at den ikke kan vendes. Den har ikke sitteplate i ryggen, men man kan jo legge dyne/pute eller liknende bak ryggen om barnet vil opp og se før man føler seg komfortabel med å sette det forovervendt.

Vogna blir veldig liten sammenlagt og er forholdsvis lett.

Denne vogna kan brukes hele vognperioden, og hadde klart vært mitt førstevalg om jeg hadde hatt råd til ny vogn nå ;)

Tusen takk for svar!

Simo duo tror jeg blir for stor og for tung, i alle fall som sportsvogn. Mistral syns jeg kanskje er i laveste laget som bag vogn, vil dessuten ha en skikkelig bag på vognen ;). Men brio happy er nok super, den er jo så fin også. TFK ser i alle fall stilig ut! 3 hjul er jo også sikkert veldig greit å svinge med, men har den fjæring da? Brio happy har vel kanskje mer fjæring (altså da mener jeg brio happy med det andre understellet som ikke er compact)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...