Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Han har en sønn fra før på 9 år som er hos oss i helgene. Etter hvert har jeg og gutten begynt å få god kontakt, og i det siste har han begynt å krype opp i sofaen til meg på kveldene hvor vi sitter og skravler og koser oss. Jeg setter veldig pris på at gutten gjør dette, jeg føler meg akseptert og satt pris på. Når dette skjer har kjæresten min en tendens til å bli ganske stille og mutt, han ser på tv uten å si noe el leser avisen. Andre ganger sier han til niåringen at han kan få lov til å se på en spennende side på internett eller finner på noe annet han skal gjøre, nesten som å avlede oppmerksomheten hans slik at han skal gjøre noe annet. Til nå har jeg aldri kommentert disse episodene for kjæresten min, jeg har bare tenkt at han kanskje er litt sjalu, og at det vil gå over, og at han heller skal glede seg over at sønnen hans er trygg på meg og at vi har det fint sammen. Noen som har noen tanker om dette, eller erfaringer? Tror dere han er litt sjalu, men at det kanskje ikke er noe jeg bør snakke om? Takker for svar.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Først vil jeg si at det er jo kjempe bra du har et så godt forhold til bonusbarnet ditt som du da tydeligvis har. Så, hvis du ser på mannen din at dette virkelig er noe som plager han ville jeg nok snakket med han om det. Det er jo synd han skal bli lei seg/sjalu fordi gutten hans velger deg fremfor han og hadde det vært meg som var den biologiske foreldren ville jeg sikkert reagert litt jeg også. Tror ikke han er sjalu på den måten at han ikke vil dere skal ha et så godt forhold, men kanskje heller at han også vil ha den ekstra kosen med sin sønn, at han savner det og kanskje også er litt redd for at sønen hans ikke er like glad i han som deg.... det kan være mye som ligger bak, men det viktigeste er at du tar det opp med han og at dere får snakket ut om det. Kan jo være at det er nettopp det pappan trenger her, at du tar initiativ til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå