Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Jeg har en gutt på 8 uker og her legger han seg med oss i 24-tiden og jeg står opp med han i 11-12 tiden dagen etter. Pappan drar på jobb i 9-tiden.Han sover som regel fra 24-8, og så sovner han igjen etter pupp. Da sover jeg videre med han til ca 11-12. Synes at det hadde blitt laaange dager om jeg skulle stått opp 7. Andre som gjør det sånn også?
Husmor i jobb j08 + spire :) Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Jeg og tulla har samme rutine som dere:-) Vi legger oss rundt kl 23-24 så våkner vi til stell og mat når sambo går på jobb kl 7 så sover vi til 11.. Hun er 3 uker og har hatt den rutinen siden vi kom hjem fra barsel.
Marolla Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 I begynnelsen så la vi oss sent og sto opp sent, men etter hvert regulerte hun det selv til å sovne i 19-20 tiden og stå opp mellom 7-8. Det er helt fint for oss, for da får vi litt alenetid på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Når barnet er så liten er det bare deilig å gjøre sånn som du gjør. Men etter hvert som han blir litt større vil han komme til å våkne tidlig, det er morgen og han vil være våken en stund før han trengeren hvil. Og denne tiden kommer fot nok, så bare kos deg så lenge du kan.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Det er jo vanlig at babyene kopierer søvnmønsteret som du hadde da du gikk gravid i begynnelsen.
Psyche Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Dattera mi er 8 mnd, og har helt siden hun var 4 mnd lagt seg klokka 19.00 i sin egen seng. Jeg synes det er viktig og veldig deilig at jeg og mannen min får voksentid om kvelden. Det er helrig å koble ut litt og bare være seg selv. I tillegg får storebroren, som legger seg klokka 20.00, en time alene sammen med oss - noe som er veldig godt for han. Å legge babyen ilagmed oss hadde ikke vært aktuelt her i huset, da hadde ikke jeg fått sovet noe som helst.. At hun legger seg så tidlig har slevsagt det resultatet at hun våkner rundt 5-6 tida om morningen, men det synes jeg er verdt det. Mannen min må uansett opp klokka 6.00 når han skal på jobb, så da pleier huset å våkne til liv. Når jeg skal på jobb må jeg opp klokka 5.00. Synes ikke det blir lange dager, dagene flyr jo avgårde. Men, jeg får gjort en del ting i huset og får tid til uteleik også når jeg må opp så tidlig.
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Ja, nå står vi tidlig opp med henne. Cirka 7.00-7.30 er hun våken og lei av å ligge i sengen. Fram til hun var cirka 3 mnd gammel hadde vi det sånn som deg. Hun kunne sove omtrent hvor lenge som helst så lenge hun fikk ligge sammen med meg. Det var selvsagt deilig og vi koste oss mye med det. Men gradvis begynte hun å bli trøtt tidligere og tidligere om kveldene og dermed også tidligere våken. Egentlig er det ganske greit synes jeg. Det er deilig med litt fritid på kveldene til å kunne se tv og prate sammen etc. Og litt fint å komme seg opp på morgene igjen etter en lang periode hvor dagene har startet utpå formiddagen.
velsignet med to Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 Vi hadde det også sånn i begynnelsen, frem til han var litt over 2 mnd var han i stua med oss til vi la oss 23-24 ca, og sov til ca 11 dagen etter. Men når han var litt over 2 mnd regulerte han seg selv, ville plutselig ha natt fra 19, og da var det bare å begynne å stå opp med han om morgenen, ca 7-8. Nå er han 5 mnd, og tar natt ca 18.30, sover somregel til ca 7, en sjelden gang litt lengre. Det var godt å kunne sove lenge en stund, men gud det er bra godt å ha kvelden for seg selv også Nyt det så lenge det varer, synes jeg!
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 Hehe ... sånn var min også frem til han ble ca 5 mnd! Ikke for å ta motet fra deg, men du må nok opp rundt 7 etterhvert du også ;-) Nå legger han seg kl. 19.00 og sover til 7.00/7.30. Snu døgnet gjorde han alldeles på egenhånd, det var ingenting vi kunne gjøre for å holde på den flotte døgnrytmen som passet B-mennesket meg perfekt.
chrisos Skrevet 9. mars 2008 #10 Skrevet 9. mars 2008 Jeg har en gutt på seks uker, og vi gjør det også sånn som dere. Enig i at dagene villle blitt alt for lange om jeg skulle stått opp tidlig......
Minnie Mom Skrevet 9. mars 2008 #11 Skrevet 9. mars 2008 Sånn gjorde jeg også med min første.. Men nå legger babyen på 2 mnd seg mellom kl 18 og 20. Storebror og pappaen drar i bhg og jobb kvart på ni og da er jeg oppe og hjelper de avgårde. Så da begynner dagen for meg. Hvis jeg har hatt en dårlig natt hender det at jeg sover en times tid til kl 10. Men tiden som barna sover på kvelden er helt gull, trenger virkelig de timene før jeg tar kvelden selv, og har derfor denne gangen lagt mer vekt på å få baby i seng tidlig på kvelden.. )
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #12 Skrevet 9. mars 2008 De første mnd sov jeg og babyen min lenge slik som deg men når han blir eldre våkner han mye tidligere og det er ikke bare å få han til å sovne igjen. Dagene blir selvfølgelig mye lenger men man har jo ikke noe valg da akkurat HI
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #13 Skrevet 9. mars 2008 Anonym 13:54, dette er tull - barna sover mest (i magen) når du er aktiv, da vugges babyen. For de fleste er jo dette på dagtid. Når du sover, er som oftest barnet våken, spesielt de første timene etter sengetid. Alt i alt sover de langt mer enn moren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå