Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Han har blitt helsefarlig overvektig... Han har alltid være stor, så for meg så gjør det ingenting, men nå begynner jeg å bli redd for at han er så tung at han står i risikosonen for flere alvorlige sykdommer. Som hjertesykdommer, diabetes, kreft osv. Så hva gjør jeg nå? Hvordan skal jeg ta fatt på dette? Han vet selv han er for stor, men mangler tydelig motivasjon. Virker også litt deppa fordi han er så stor. Men, nå MÅ han gjøre noe med dette, før det er for sent. Så hvor begynner vi? Hvor mye kan jeg si uten å såre? Er det noe legen kan gjøre for han? Veldig takknemlig for råd...
Gothminister Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 -Du kan spørre om dere skal begynne å trene sammen,det er sunt,tynn eller tykk.(eller bare en gåtur-3-4 ganger i uka) -lag sunn mat til dere da det er du som lager den,tenker da på middagen. -drikk mye vann,begge to Bare ved disse to tiltakene hjelper du han mye,uten å såre hans følelser,for egentlig så er det han det kommer ann på! Kan få resept på noen piller av legen.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Legen har nok ikke noe vidunderpille for slanking, men mange ganger kan det hjelpe på motivasjonen å gå dit!! Du kan jo foreslå for han at han går dit for en "topp til tå" sjekk, er mange som gjør det med gjevne mellomrom. Da får han målt BMI, blodsukker (med tanke på evt begynnende sukkersyke) blodtrykk, osv. Han kan få beregnet risiko for hjertesykdom, mm.
Misti Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Bytt kjøttdeig til karbonadedeig. bytt til vitahjertego smør, slutt å kjøp snop og brus i uka. og vær flink i helgene å gjøre morsome aktiviteter. bytt ut osten med lett ost, kjøp lett syltetøy, lag sunne middager, men ikke mer middag enn dere trenger, ofte når man er overvektig så spiser man mer enn man trenger, særlig hvis det er mer mat igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå