Gå til innhold

Dere som har tatt keisersnitt????????

Anbefalte innlegg

Jeg tok keisersnitt for 11 dager siden,og d gjør veldig vondt i magen når e har avføring,og verker litt i magen utenom også... Er dette normalt,noen andre???? Må vel regne m å verke litt enda,for d er jo ikke så lenge siden... Så har e en hoven pølse over såret liksom,og har nesten ikke følelse der....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137090991-dere-som-har-tatt-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dette er helt vanlig. jeg hadde vondt lenge etter mitt, men ser at det er stor forskjell på om det er planlagt eller hastekeisersnitt. Jeg hadde sistnevnte. Øm rundt såret og nummen lenge etterpå. Jeg følte meg støl i magen sikkert 4 uker etterpå.

Akkurat det med den pølsa over såret kjenner jeg meg igjen i :) Tror det er veldig vanlig, har hørt om mange andre som har slikt, både etter ks og andre operasjonssår. Den går tilbake - så vidt jeg har skjønt går den helt vekk hos mange, mens andre har litt hevelse selv en god stund etter ks. Hos meg forsvant den ihvertfall. På sykehuset sa de at det ikke var farlig med den pølsa så lenge det ikke kom verk/puss fra såret, eller det var veldig vondt i såret, eller annet som kunne tilsi betennelser (feks feber).

Fordøyelsen min er helt ute og kjører, men det var den nesten hele svangerskapet også... Får supervondt i endetarmen på en måte, når jeg må på do. Vet ikke om det er sånn du har det? Eller er det i såret det er vondt? Har hørt at det er veldig vanlig å slite med fordøyelsesplager etter ks dessverre...

Jepp, pølse over såret her også (3 uker siden) og en liten vom på magen... Har du det også, eller er magen blitt flat? Eller blir den ikke "flat" før man får begynt å trene eller ihvertfall bruke magemusklene? Noen som vet?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...