Gå til innhold

jeg er en prøver og røyker

Anbefalte innlegg

Skrevet

så det jeg egentlig lurer på er om dere som har røyket og sluttet under svangerskapet har noen gode tips til å slutte?

jeg finner det veldig vanskelig å slutte men vil gjerne dette da dette er det beste for meg og mitt fremtidige barn.

jeg vil i allefall trappe ned voldsomt.

har dere noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er hovedpoenget for å klare å slutte å røyke er at du må ta en BESLUTNING. Du må bestemme deg for at du skal være røykfri, og når den avgjørelsen er tatt - er den ENDELIG.

Jeg ønsker selv barn og sluttet å røyke for 3 uker siden. Jeg vet at jeg ikke kommer til å røyke igjen.

I utgangspunktet hadde jeg en plan om å trappe ned noen uker etc.. men så bare tok jeg en avgjørelse om at NÅ VAR DET SLUTT - og siden har jeg ikke røykt.

Det jeg har slitt mest med er søvnen. Sov kjempedårlig fra den dagen jeg slutta og halvannen uke fremover. Abstinenser..? Ble veldig stressa av det, men det gikk over.

Det hele handler om å endre vaner, og det tar litt tid. Bytt ut kaffen med te hvis du forbinder kaffe med røyk f.eks. Stå opp seinere slik at du ikke rekker morgenrøyken før jobb...

Jeg savner røyken, men ser alt jeg nå vinner ved å være røykfri !!!! PS Jeg røyka i sammenhengende i 17 år, ikke en dag pause. ALLE kan klare dette. Hold ut de første par ukene så "løsner" det

Masse lykke til til alle som prøver å slutte :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Har selv prøvd å trappe ned,men det funka ikke for meg. Jeg var skikkelig forskjøla i noen dager,og da smakte røyken helt jævli...Å jeg hosta som bare det.Da var det nok! Så la jeg fra meg røyken. Er min 12 dag i dag uten røyk.Det går helt fint.Men det var et slit med søvnen de første dagene,lå våken halve natten...helt grusomt.Men kjenner ikke noe sug etter røyken så det går veldig greit.Drømmer at jeg røyker hehehe helt syky hihi;) Men jeg har bestemt meg at jeg vil være røykfri nå når vi skal begynne prøvinga;)!!Å selvfølgelig når jeg går gravid osv;);)Håper jeg klarer det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...