Gå til innhold

Vi er invadert av sølvkre

Anbefalte innlegg

Skrevet

På begge bad og på toalettet har vi fått en invasjon av krelende, krypende, flate, sølvaktige dyr.

Vet noen hvor de kommer fra, og hvorfor de bare er på badene ??!

Det er skikkelig ekkelt.

Skrevet

Har hørt de liker fuktige omgivelser...

Skrevet

Det er skadedyr, de holder seg der det er fuktig. Er det lekkasje i badet ditt? Ikke bra tegn at det er invasjon, noen kan jo dukke opp fra tid til annen uten at det behøver å bety noe, men så mange da hadde jeg tatt kontakt med skadedyrbekjempere og fått råd. Uansett må dere finne årsaken og gjøre noe med den - ellers blir dere aldri kvitt problemet. Sølvkre kan gå løs på tapet og ødelegge det, ellers er det ikke de verste skadedyrene - men et tegn på at et er fukt.

Skrevet

Så du vet hva det er ?

Det virker ikke fuktig i det hele tatt på noen av badene, men kanskje det er skjult fukt under flisene............?

Å nei...:-(

Må definitivt ringe en skadedyrskontrollør i morgen!

Skrevet

Ja, vet hva det er. Ikke for å skremme, men i forrige leilighet vi bodde (den var full av sopp, mugg og fukt) var det masse sølvkre...

Skrevet

Huff....

Det er ingen tegn til lekkasje, men det meste av arbeidet på badene er gjort av forrige huseier, og han viste seg å være lite til håndverker og mye til skrytepave.

Så det er sikkert mulig at det er skjulte lekkasjer.

De har forresten blitt fler og fler jo varmere det ha blitt i været. På vinteren var de ikke der. (ikke synlige, iallefall....)

Skrevet

De kommer fra sluka.

Hell klor i sluka så blir de borte : ))

De er så ekle de dyra ; (((

Skrevet

Det var ikke sluk på den doen vi hadde sølvkre på...

Skrevet

Er det lenge siden dere kjøpte huset? Dere på klage på det så fort som mulig, for det kan jo være skult feil/mangel.

Skrevet

takk for link - å ringe dem blir defintitivt det første jeg gjør i morgen. uhhh....:-)

Skrevet

Det er halvannet år siden vi kjøpte, så eierskifteforsikring gjelder enda. dessuten har vi -visstnok, i følge IF - en husforsikring som skal dekke ALT av skadedyr.....

I fjor så vi også noen av disse krekene, så jeg regner med at de ikke dukket opp først da vi flyttet inn.

Er ikke skadedyrsinvasjon noe man bør informere om når man selger ??!

Skrevet

Var det sluk i samme etasje da?

Skrevet

Vi har også sølvkre på toalettet, ikke på badet. Det ser ut som at de bor under gulvlistene (som er nesten 1 cm over gulvet).

Skrevet

Har hatt de vi og. Men nå ser vi de skjelden. Nå hiver jeg aldri våte håndkle på gulvet på vaskerommet, og er flink å lufte etter dusjen.. Såg en på gangen her en dag, vogna har stått der å dryppet etter snø og regn.

Skrevet

Jeg bodde for noen år siden i en gammel leilighet på Frogner. Der var holdt de til på badet, men grøss og gru - jeg holdt på å dåne da noen ekle sølvkrekryp dukket opp inne i lakenet da jeg skiftet på sengen.

De er skikkelig ekle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...