Yrha Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Typen var på en runde med gutta i går kveld, og innom på fest hos flere bekjente av oss. Hadde dette vært for et år siden, så hadde jeg følt meg både kjedelig og utafor hvis jeg bare satt hjemme. Men jeg har rett og slett ingen behov for å sende gutten til besteforeldre for å drikke og dra på fest. En koselig middag med vin og venner, derimot, setter jeg kjempestor pris på. Har ei venninne, derimot, som var med dem i går, og hun har gjerne barnevakt både to og tre helger på rad så hun kan dra på fest. Så forskjellige vi er......hvordan er dere?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Tja, nå var ikke jeg og mannen noen store festløver før minsten ble født, men vi var sammen med venner og på kino og diverse slikt hver eneste helg, men nå er det litt annerledes, ja;) Hehe... Jeg må innrømme at jeg gjerne skulle vært ute et par helger i mnd uten å måtte tenke på mini, men vi har nå heller gjort det sånn at vi har venner her eller koser oss alene. Synes det er koselig også Og behovet for å sende lillegutt bort på overnatting har ikke meldt seg enda, synes lillegutt må bli litt større først... Må jo innrømme at jeg faktisk gleder meg litt til jeg føler meg klar til å ha lillegutt på overnatting og bare dra ut og være med venner eller dra på kino uten å tenke på å måtte hjem for å avløse barnevakt!! Hehe... Før, da lillegutt var mindre og ikke brydde seg så mye om vi flyttet på ham midt på natta, hadde vi ham av og til med oss på overnattingsbesøk hos venner. Nyttårsaften var han med på også, og da trillet vi bare hjem etterpå uten at han brydde seg;) Hehe... Må legge til at det er rolige kvelder med venner når lillegutt er med eller vi har ham hjemme hos oss med venner. Ikke full festing;) Hehe... Men skjærtorsdag skal jeg på jentekveld, og da skal pappa'n være hjemme med lillegutt og jeg overnatter sannsynligvis der jentekvelden skal være, så det gleder jeg meg helt enormt til!! Har jo litt behov for å gjøre andre ting enn å være mamma;) Hehe... Men definitivt ikke hver helg... Ble kanskje litt rotete dette her... Mater lillegutt og ser på tv samtidig som jeg skriver;) Multitasking! Haha
Propellmamma til 2 Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Jeg har ikke lyst på fest, og ikke mannen min heller. Har vært på et par bursdagsselskap hvor jeg har tatt med prinsen og dratt tidlig hjem, altså spist middag og dratt før folk har blitt brisne. Ikke drukket selv. Ja, vi er forskjellige :-)
"gullet" Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Nei faktisk ikke, jeg mistet helt lysten da jeg ble gravid og har siden ikke hatt behov, eneste jeg så fram til var å få tatt meg ett glass vin eller to, men da lillegutt ble født så var d ikke så viktig lenger... Før så kunne jeg faktisk finne på å dra ut en til to ganger i mnd, men litt lettere da for de to største barna (13 og 7) klarer seg selv så man får sove ut....blir nok lenge til vi benytter barnevakt igjenn... blir vel gjerne ikke før storesøster er gammel nok til å sitte barnevakt :-) men gubben må gjerne dra ut, men orker ikke så mye han hellr lenger :-)
Nela Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Har heller ikke behov for å dra på fest. Kjenner også ei som er på fest nesten hver helg. (Hun har ei på 6 mnd). Skjønner ikke hvordan hun klarer det...
brummemamma- Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Ja, folk er forskjellige Jeg har lite festbehov eller ut på byen behov, men jeg har behov for å komme meg ut av huset uten småen i blant med og uten sambo, (eller som nå, nå har sambo gått på trilletur og jeg er alene hjemme et par timer-deilig!) Mine foreldre er ivrige etter å se gutten, så de sitter gjerne barnevakt en dag i uken og da går vi på kino eller lignende det er veldig kjekt, Jeg synes det er vanskelig å slappe helt av sammen med småen- hele tiden på vakt om han skal begynne å gråte eller våkne når han sover, så da er det deilig å være litt borte i blant synes jeg. Tror vi begge har godt av det.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Her er far ofte ute på byen med gutta, føler meg veldig ensom som må sitte hjemme alene med barna. Han jobber mye i tillegg så blir veldig ensomt i lengden...
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 Ja, jeg har behov for å gå ut annenhver helg ca. Jeg vil ikke at dagene skal gå i ett og vil markere at det er helg og gå ut med veninner. Ellers blir jo hver dag lik. Syns ikke jeg er en dårlig mor av den grunn, som det ligger implisitt i mange av innleggene her. Min sønn er 8 uker, og jeg gikk ut første gang 2 uker etter fødselen, men så må det jo sies at han tar flaske og har sovet hele natten fra første stund. Folk er forskjellige, og jeg tror ikke lillegutten min har tatt skade av at jeg får litt ekstra energi til han.Det er ofte godt å komme litt på avstand for å kjenne hvor glad man er i disse små.
Yo&La+spire Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 Kommer helt ann på hva som skjer...eg har jo venner som går ut hver helg bare for å drikke seg full (litt satt på spissen kansje;) og eg føler meg ikke noe utenfor fordi eg ikke er med.....det blir jo kjedelig å gå ut i lengden visst en skal gjøre det så ofte. Men er det en spesiell fest, alle eg kjenner skal ut, bursdag, konsert eller noe annet så blir eg med visst eg har mulighet:) Sambo går sjeeelden ut så barnevakt trenger vi som oftest ikke. Har absolutt ikke noe dårlig samvittighet selv om eg drikker endel når eg går ut...snuppa merker jo ikke noe, eg ammer ikke på natta, og eg blir ikke nor redusert eller dårlig dagen derpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå