Gå til innhold

Hva synes dere om Karosander eller Kaspian?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller kanskje skrevet med C? Liker også Lucas, Bendik og Joakim

Både jeg og min mann har hver vårt søskenbarn med sønn som heter Joakim. Men vi har ikke så mye kontakt med dem, guttene er 15 og 17 år gamle. Er veldig glad i navnet - kanskje litt dumt å kalle det samme? lite kreativt ihvertfall, hehe.

Av jentenavn så liker begge Caroline, men er ikke sikker ennå. Hva med Cilia/Cilie eller Madelene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joakim og Bendik er fine! Lucas er litt oppbrukt nå, og Karosander og Kaspian er grufulle...

Går nok fint å bruke Joakim siden søskenbarna deres er såpass gamle nå.

Caroline er absolutt det fineste jentealternativet deres.

Skrevet

takk for svar :-) hva med Kasper da? min mann minnet meg forresten på at om vi kaller gutten vår Joakim vil han og den ene tremenningen ikke bare få make fornavn men også samme etternavn :-(

Skrevet

Barna blir jo ikke tremenninger dersom det er deres søskenbarn, men skjønner det blir dumt med samme for-og etternavn.

Kasper er fint :)

Skrevet

Jeg synes Kaspian er kult jeg. Uvanlig og fint. Med K.

Joakim, Bendik og Lukas er ganske vanlige navn, dog fine.

Jeg synes Karoline er fint, men liker Cilla også.

Skrevet

Karosander er grusomt....

Skrevet

håper du tuller nå!! mobbeoffer-navn vil jeg tro..

Skrevet

Favorittene mine her er Bendik og Caroline!

Joakim og Madeleine (skrevet sånn) er ok.

De andre er ikke min stil...

Skrevet

Er det navn som finnes fra før eller er det funnet opp? Har ikke hørt om de før.

Skrevet

Barna blir jo tremenninger folkens, når foreldrene er søskenbarn.....

Ja, syns det blir rart med Joakim da.

Av forslagene deres liker jeg best Lucas og Bendik. Ville valgt Lucas. Karosander og Kaspian er liksom-navn for meg, liker dem IKKE. Ja, jeg vet en av dere her inne har en sønn som heter Carosander, men det hjelper fadermeg ikke....sorry.

Av jentenavnene er Madelene min favoritt:-) Ville kanskje skrevet det Madelen, hvis dere skal uttale det sånn.

Skrevet

Holder en knapp på Joakim og Lucas...

Skrevet

Barna blir ikke tremenninger nei, dersom disse halvvoksne Joakim'ene får seg barn, blir de tremenninger til dette barnet...

Skrevet

Så ikke at det var søskenbarn som hadde barn med navn Joakim...sorry...

Skrevet

Caroline, Cilia og Bendik er nydelige navn. Joakim er også pent, men ikke så fine som de andre. Carosander liker jeg ikke, og Caspian er helt ok - liker Caspar bedre da :-)

Skrevet

Vår gutt heter Carosander og vi synes det er nyyyydelig, men fy fader vi får mye pepper her inne for navnevalget vårt, så vær forberedt på det om dere går for noe så originalt. Carosander er eneste på verdensbasis med sitt navn.

Ser ut til at folk har glemt at selv Kari og Ola hette det som førstemann en gang i tiden de også.

Jeg har ALDRI spurt hva folk her inne mener om navnet til sønnen vår, men folk føler "allikevel" en plikt til å fortelle oss hva de synes om det.

Men hva folk her inne mener, er meg faktisk rivende likegyldig.

Skrevet

Jeg liker Bendik og Kaspian best av de navnene du nevner. Kaspian gir meg gode assosiasjoner til "Drømmen om Narnia", men sånn egentlig er jeg ikke helt fan av å velge navn som er kjent fra fantasyen..men Kaspian er pent..Ellers synes jeg Lucas og Joakim er litt kjedelig. Karosander kommenterer jeg ikke;)

Cilla likte jeg godt, eller var ikke jentenavnene helt i min gate:)

Skrevet

Karosander høres ut som en hermafroditt foreldrene tenkte skulle få et navn som gjenspeilet tvekjønnetheten... Helt grusomt.

Skrevet

Caspian er fint om du skriver det med C.. med K er det grusomt... den bokstaven ødelegger et flott navn...

Ellers er jeg ikke så glad i Karosander uansett hvilken bokstav det er...

Lucas syns jeg er flott..

Bendik OK, men liker ikke Joakim noe særlig heller... og uansett.. selv om dere ikke har så mye kontakt med den Joakimen dere har i familien syns jeg godt man kan være litt mer kreativ ja...

Caroline og Madelene er fine navn, men likte egentlig Cilla godt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...