Gå til innhold

Noen som har hatt brystbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vondt i brystene, verre enn vanlig melkespreng. Begynte for to dager siden, at jeg oppdaget en vond kul under armen. Nå når jeg pumper meg, får jeg ut MYE mindre melk enn før. ( Pleier å få ut 120, nå får jeg bare 60..)

I går hadde jeg skikkelig frosten i meg, frøys hele tida! Hadde skikkelig hodepine, som endte med at jeg kasta opp. Ene brystet er rødt og ømt på ene sida, og det gjør grusomt vondt å amme.

Føler meg elendig..

Samboer mener jeg overdriver..

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overdriver ikke. Brystbetennelse er j**** vondt!

Ta en VARM dysj, så varm du klarer, og maser med babyolje. Prøv å tøm brystet skikkelig på denne måten. Legg masse ullpledd over deg... og 'kok' betennelsen ut

Lykke til

Skrevet

Ja, gjorde det i går,hehe. Stod i dusjen i en time og masserte, men frøys likevel. Merkelig denne kroppen altså.

Det gjør så forbanna vondt jo!.

Men går det an at det blir verre dersom en ikke gjør noe med det, eller vil det gå over av seg selv?

Da mamma fødte bror min, fikk hun kraftig brystbetennelse. På legevakta kjørte de en "hestesprøyte" rett inn i puppen hennes, og drog ut masse grønt gøgg. AUUU!!

( Derfor har jeg angst for å gå til legen..)

HI

Skrevet

høres ut som brystbetennelse ja, jeg hadde det. Man får jo ofte feber da.... jeg var skikkelig dårlig.

ta en varm dusj, gjerne flere ganger om dagen, masser puppene, ikke kna på selve kulen bare, uten dra innerst fra puppen og ut liksom. bruk gjerne babyolje.

tøm puppen ofte, amm eller pump så mye du kan.

hold brystene varme, ekstra varme liksom, og ungå trekk.

Skrevet

Reis til lege. Jeg hadde det der sist og gikk alt for lenge. Siste natten før jeg kom til lege satt jeg bare inne på badegulvet å slo hodet i veggen, for det var så vondt.

Jeg var ikke rød på brystet, men det var en svær absess inni det, og jeg ble operert med en gang de fant det ut, og lå på sykehus lenge etterpå.

Det er ikke å spøke med det der.

God bedring:)

Skrevet

Hvis du har feber og ikke får løsnet kulen selv så dra til lege. Viktig å behandle ganske raskt med Antibiotika hvis det er betennelse.

Det er sinnsykt vondt, klarte ikke sove på den ene siden jeg når jeg hadde det.

Skrevet

Du har allerede fått mange svar.

Anbefaler også www.ammehjelpen.no - under tette melkeganger står det mange fine tips.

Jeg har hatt brystbetennelse og også brystabcess (verkebyll) med gule stafliokokker. Det er ikke så mange som får brystabcess så jeg ville ikke bemyret meg for det. Forøvrig var min behandling av brystabcess veldig grei, på Ullevål bruker de ultarlyd og stikker inn en liten nål. Det var faktisk ikke så vondt og utrolig deilig når verket var ute! Men som sagt det er ikke vanlig at det ender opp med verkebyll.

Kom deg til legen for rett antibiotika hvis det ikke hjelper med hyppig tømming i 1 døgn.

Du må hvile og la samboer hjelpe deg med den lille hvis han har anledning.

Skrevet

Eh, ikke så vondt? Jeg var også på ullevål og tømte ut grønn, tykk gørr ut av ene brystet - var så vondt at jeg grein!!! Men hadde jeg ikke ventet 3 uker med å gå til legen, kunne det ha blitt behandlet med antibiotika.. Så få deg en sjekk hos legen, så du forhåpentligvis slipper å tømme..... usj

Skrevet

Ok, takk for mange svar!

Skal gi det ut morgen tenker jeg, så går jeg til legen. Lurte litt på å prøve nesespray, for å løsne melkegangene?

Men er vell best å bare få sjekka det ut med en gang.

Samboer har tatt med seg vesla på tur, og jeg har sovet i 3 timer nå. Deilig! I går var jeg så sliten, at jeg var sikker på jeg skulle få et sammenbrudd,hehe..

Igjen, takk for mange svar!

klem fra HI.

Skrevet

Nesesprayen Syntocinon (reseptbelagt) øker utdrivning og kan være til hjelp når man har tette melkeganger- Det løsner ikke selve tettingen av melkegangene, men hjelper som sagt på utdrivningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...