Gå til innhold

Hvordan er det hjemme hos dere? Ønsker mange svar!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har jeg permisjon nå, har et barn på 3 mnd. Faren jobber åtte-timers dag, kontorjobb. Barnet sover om natten, fra kl 24 ca, men våkner kl 05/06 for å få mat (MME). Hittil har jeg gitt ham dette måltidet mandag til fredag, mens faren far tatt "støyten" i helgene. I dag derimot sa han at han aldri får sovet ut og vil at jeg skal ta helgene og. Hva synes dere?? Hvordan er det hos dere? Ønsker mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her gjør vi det sånn at vi tar hver vår dag i helgene med å stå opp med gutten, så da får begge en dag i uka hvor vi får sovet ut. Vi synes det er mest rettferdig.

Skrevet

Her jobber faren i en bar. 6 dager jobb og 8 dager fri og slik går det.. så han jobber ca annen hver uke.. så da jobber jo han natt så selvsagt står jeg opp.. De dagene han har fri så sover litt ut og et par ganger får jeg sove litt lenger..

Skrevet

her er d jeg som gir all maten, selv om d er mme.. har enda ikke hatt behov for og sove lenger i helgene, junior her blir 12 uker i morra, legger seg halv åtte-åtte og får mat en gang i løpet av natta og så står vi opp mellom halv syv og syv..

derimot skal jeg på fest 5 april og da ønsker jeg at far skal ta natt og morgenstellet, så han skal legge seg i trening snart nå :-)

mannen min jobber fra 7-15 og har kroppsarbeid, hjemme så tar han all klesvasken og støvsuger.... er m barn på trening noen ganger og hjelper til ellers hvis jeg ber om d...

Skrevet

før junior kom til så var d for d meste mannen min som sto opp m de to andre barna, så er vel rettferdig at jeg tar d nå....... (men d var jeg som tok de begge når de var babyer)

Skrevet

Vi tar en dag hver i helga. På ukedagene må vi jo opp begge to, han for å gå på jobb, jeg for å ta barna, så på denne måten får vi ligge lenge en dag i uka hver...

Skrevet

Jeg har stått opp med vesla hver bidige dag siden hun var ca 3 mnd. Er ikke fornøyd med den ordningen lenger nei... Det var litt spesielle forhold som gjorde at det ble sånn den gangen...men nå er det ordnet. Gleder meg til hans permisjon!! Da er det MIN tur til å sove leeenge!! :) Så skal vi bytte på det når begge er i jobb.

Skrevet

HI her... He he he... Jeg skjønner at det hadde vært bedre å spørre om dette litt senere på dagen, for mange heldige mødre ligger vel å sover nå... Så svarene blir sikkert litt mer balansert hvis jeg spør, tja, etter kl 12? ;-)

Skrevet

Hei! Her har pappan kanskje stått opp med baby 2-3 ganger..Hun er nå litt over 10 mnd, så det er ikke allverden..! Å det er pga at han jobber HELE tiden! Elsker jobben sin. Og noen ganger tror jeg han elsker den mer enn oss.Aldri tid til å være med oss, er alltid noe han må gjøre. Men når han da er hjemme så får han ta kveldsstellet og mat..

Og ellers det jeg må kommandere han til å gjøre..

Skrevet

Her tar vi hver vår dag i helga. Vi avtaler på fredag hvem som sover lengst på hvilken dag.

Skrevet

vesla er 4 mnd, får mme og spiser 3 ganger pr natt. Vi tar hver vår dag i helgen og den som har hatt natta får sove lenge. Praktiserer det samme i ferier osv. Funker fint for oss. Siden hun er oppe så ofte på natt legger jeg meg ca 2030 i uka for å holde meg våken, og vi trenger begge å sove ut i helgene.

Skrevet

Hei!

Vi står opp sammen alle tre fra mandag til fredag ca rundt kl 07.

Papsen for å gå på jobb, og jeg med mini.

Når fredagen kommer ordner sambo opp med senger og sengetøy i all stillhet slik at jeg sover med ørepropper på gjesterommet begge nettene i helga. Han VIL gjøre det siden han savner alenetid med mini ellers i uka på dagen.

De står opp og spiser, steller, leker og koser seg. Han forsto heller ikke hva det ville si å ha mini hele natten og dagen før han gjorde det i praksis selv. Har tilbudt meg slik at han kan få sove ut, men han vil heller ha en middagslur på ettermiddagen på lør og søn for ikke å gå glipp av kosen.

Så langt fungerer dette fint, og vil bare legge til at det ikke betyr at jeg sover til langt utpå dagen. Forstår simpelthen ikke hva som har skjedd, men det får jeg liksom ikke til lenger.

Gjett f.eks hvem som fortsatt ligger og sover nå søndag kvart over ni?

Begge gutta mine:o)

Skrevet

mannen min jobber kveld . Jeg tar barnet om natta hvis det vokner så tar han å står opp om morran slik at jeg får sove til 9 deretter står jeg opp og han legger seg igjen. Nå er barnet 10 mnd da. de første 7 mnd sto jeg opp hver dag.

Skrevet

Vi har en datter på 4 mnd. Pappa jobber fra 07-15, og siden eg ammer, er det naturlig at eg tar natta, pappan tar ho litt når han kommer heim, sann at eg får gjøre det eg vil, helgane står han opp med ho på søndagen så eg får sove, kommer bare for å få pupp=) Syns vi har det greit, men blir deilig når pappan kan gjøre litt mer, gi grøt, middag osv=) Nå sover jenta fra 19-08/09 på morgenen så egentlig har eg ingenting å klage over=)

Skrevet

Jeg er hjemme med lillegutt på 9 mnd. Pappa jobber full arbeidsdag, det er jeg osm tar alt med barna. HAr oxo en på 5 og han har aldri vært oppe med noen av de....

Skrevet

Vi har ei på 4 mnd., og vi deler på å ta henne i helgene, og det er ikke noe vi planlegger. Av og til tar sambo henne, av og til jeg. Jeg tar henne på ukedagene, siden pappa`en må på jobb :P

Skrevet

Her jobber pappan 10-12 timer i døgnet på hverdagene og 6-8 timer i helgen. Driver for seg selv, så det meste faller på meg. Gutten våres er 9 mnd og ammes fortsatt et par ganger om natten. Jeg har vel sovet lenge to tre ganger.

Pappan har fleksibel arbeidsdag da og er hjemme og spiser lang lunsj med oss stort sett hver dag, samt leker litt med minsten. Innimellom blir det litt mye og jeg skulle ønske at han hadde en 8-4 jobb, men det går stort sett bra. Har en veldig snill svigermor som hjelper til når hun kan!

Skrevet

Her tar vi annenhver natt, jeg har verdens beste mann :) Lillemann sovner for natten en gang mellom 21- 22, våkner vanligvis en gang mellom 5-6, får mat og sover litt til. Varierer veldig når han står opp, kan være alt fra 7 til 9. På ukedagene vanligvis tidlig siden vi andre skal avgårde på jobb/bhg, jeg jobber to dager i uken. I helgene står jeg opp med barna tidlig på lørdag, og sover så lenge jeg vil på søndag :) Derfor kan jeg sitte her nå og " dibbe" i fred og ro :))

Skrevet

Hos oss er det jeg som tar "nattmåltidet" som er i 6 tiden på morgnen. Så sover jeg og babyen videre. MAnnen min står opp når lillemann på 2 år våkner i 6-7 tiden og tar hele morgenstellet og frokost med han. Han leverer han også i barnehagen!

Skrevet

Jeg ammer, så her er det ikke noe valg om hvem som må opp om natta for å mate, men jeg mener litt likevel;o)

Han sier jo at han merker at han aldri får sovet ut fordi han må opp om natta i helgene og mate og da har han jo merket at han blir ikke uthvilt selvom han har fri så lenge han må opp om natta og bør da kunne skjønne at det samme gjelder deg ellers i uka også. Sånn at hvis han mener at du skal stå opp om natta hele uka fordi han ikke får sove ut når han må gjøre det i helgen, så blir det urettferdig det også. Jeg ville foreslått at dere står opp en natt hver i helgene, så får begge en natt de kan sove uten å stå opp og begge blir mer uthvilte.

Skrevet

For oss er det bare rett og rimelig at den som har permisjon også tar barnet på natt/morgenen. Også i helgene!

Skrevet

Her er det bare pupp som gjelder, så jeg tar støyten hele tiden... slisomt.... pappaen vil gjerne, men det nytter jo ikke.......

Skrevet

Jeg har en datter på 4mnd. Han tar i helgene og jeg mest i ukedagene.. han drar tili på jobb på morgnen og jobber mye overtid i perioder. Hvis han aldri får sovet ut kanskje han kan sove litt på ettermiddagen? Syns han kan hjelpe deg litt.. er jo hans unge også:) Jeg hadde aldri godtatt å ha ALT ansvaret for dattera vår..Det er en 24timers jobb. Begge må ta ansvaret her.

Skrevet

Her tar jeg natta hele uka, pappan sto opp med henne på morran frem til han dro på jobb (hun står opp mellom 0600-0800), og i helgene sto jeg opp om morran så han fikk sove.

Nå har han permisjon og jeg jobber, så nå er det litt histen og pisten. Men jeg tar fremdeles natta (har sovet på stua en gang).

Skrevet

Jeg er hjemme i permisjon med min 7 mnd gamle sønn. Faren jobber mandag- tirsdag 08.00-19.00 onsdag-fredag 08.00-16.30. Gir mme, grøt til frokost, banan, mme til lunsj, middagsglass+vann til middag og grøt+mme til kvelds. Lillegutt legger seg kl 19.00 og sover til 07.00 neste morgen, når pappaen drar på jobb. Jeg står opp og gir han frokost. Så går lillegutt og jeg enten å legger oss og sover en time og to (varierer litt om han er trøtt eller ikke).

Siden faren er så mye på jobb sier han selv at han ønsker å ta i et tak i helgene slik at jeg får slappet av.Føler oss egentlig ganske uthvilt i helgene siden vi i ukedagene legger oss 22.30 og sover til lillegutt våkner 07.00, så vi får nok søvn. Han synes det er viktig at jeg får litt "pause". Vi har ingen familie eller barnevakt i nærheten som kan ta litt avlastning av og til, så hvis det ikke hadde vært for min kjære mann så vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Jeg har ca 90% ansvar for lillegutt i ukene. Faren leker jo og sånt med han da i ukedagene, men stellerutiner og sånn gjør han mest av i helgene da har han kanskje 70% og jeg 30%. Men det funker fint for oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...