Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer litt på om det er helt normalt å være så snill en unge?

Hvordan er deres ett åringer sammenlignet med dette:

Gråter sjelden(annet enn ved mat,bleie)

Legger seg ned med et smil om kvelden kl 7(har med svært få unntak gjort dette hele tiden.)

Smiler og vinker når vi sier hadet(og går)

Smiler til alle(aldri redd noen)

Spiser alt hun får(noenting etter to forsøk)

Sover over hos kjente og har aldri grått eller vist tegn på ubehag(sovet 6 netter borte på ett år)

Er det vanlig å være så ..medgjørlig?? hun virker bare rett og slett lykkelig til enhver tid.

Dette var ikke ment som et skryte-av-noe-innlegg..jeg bare oppriktig lurer på om dette er helt vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott!

Antagelig er dere bare kjempeheldige (og flinke foreldre) som har fått en sånn snill, trygg og tillitsfull jente =)

Tror ikke det er vanlig at de er så snille, i hvertfall er ikke min det =)

Her jeg jobber reagerer vi noen ganger på at barn er for snille og tillitsfulle ovenfor fremmede. I 99% av tilfellene er det bare fordi de er så snille og tillitsfulle av natur. I noen få tilfeller skyldes dette understimulering i hjemmet, eller at barnet har en slags form for syndrom, men da hadde dere som foreldre oppdaget det på andre måter også.

Ikke bekymre deg du =) Nyt at dere har ei sånn snill jente =)

Skrevet

Høres ut som vår lille jente ved ett års alder. Storebroren var "svært vanskelig", så jeg bekymret meg også faktisk litt over denne lille engelen vi hadde fått; men mest om hun kom til å bli overkjørt av storebror og andre på sin vei om hun var for snill og ikke sa i fra. Nå er hun imidlertid 15 mndr, og har lært seg både å si ifra og bråke litt.

Om du er oppriktig bekymret; ta det opp med helsestasjonen; men mest sannsynlig er dere bare heldige.

Skrevet

Jenta vår på 16 mnd er også et utrolig "snilt" barn. Har vært det siden hun ble født. Gråter aldri, aldri vært syk eller hatt feber eller noe. Blid som en sol, lett å legge, sover hele natten etc etc. Bare vært fryd og gammen å være mammaen hennes:)

Jeg og min kjære har faktisk tenkt tanken på at vi ikke tør å få flere barn, for da kommer vi til å få den rampungen som skal ta igjen i det dobbelte:)

Men jeg var helt lik når jeg var liten, og ble ikke overkjørt av hverken storebrødre eller andre:)

Skrevet

Vi har også en slik jente. Hun er 1,5år nå. De i barnehagen kommenterer det stadig vekk, det gode humøret hennes.

"virker som hun rett og slett synes livet er herlig"

Det er nesten så jeg går og venter på at noe gale skal skje. Ikke har hun vært syk heller. Dvs 2 eller 3 ganger har hun hatt litt feber.

Bare ene gangen var hun slapp, ellers var hun livlig og i godt humør selv med nesten 40 i feber.

Fått høre det flere ganger, at vi ikke vet hva det vil si å være småbarnsforeldre.. hehe.. er nok rett i det.

Men må si jeg begynte tenke litt nå og bli litt bekymra, understimulert i hjemmet? Håper ikke det,...

Skrevet

Heldiggris =)

Jeg er den første anonyme til å svare. Mente virkelig ikke å bekymre foreldre til snille barn. Det jeg mente var at her jeg jobber har vi hatt endel barn som har vært utrolig snille og tillitsfulle. Som regel så har det ikke vært noe mer bak, men i noen tilfeller har det f.eks vært at barnet ikke har fått særlig oppmerksomhet hjemme og dermed vil være sammen med de som gir de oppmerksomhet (og de er dermed snille og kontaktsøkende ovenfor de).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...