Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye vann bruker dere og hvor mye gir dere?

før hvert måltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amme te? er det ikke mammaene som skal drikke det da? for at melka skal komme/renne lettere?

Skrevet

Du må da ikke gi babyen ammete !!!!!!! Det er jo til mammaen !!!!! Hallooooooo

Skrevet

har sett her inne før at noen har skrevet at de har gitt det til barna. pga at det er fenikkel i den.

Skrevet

Ammete drikkes av mor, for ar babyene deres ikke skal få luft smerter. Jeg drikker to kopper om dagen, og syntes det hjelper på jenta mi.

Skrevet

gi heller ren fennikel te til barnet, kok et par ts fennikel i ca 2,5 dl vann, kok i et par min, la det trekke og avkjøle før du siler vekk urtene.

gi et par, tre ts før mat!

hell teen over på en flaske, så holder den et døgn i kjøleskapet.

Skrevet

ja halloooooo, jeg ga ammete og det fungerer det også. inneholder fenikkel også. Tilberedte som vanlig og ga han 2-5 ml av min te (lunken) før hvert måltid, var ikke helt konsekvent på det men ihvertfall ett par ganger før amming på dagen. Spurte HS om det og hun sa det var greit. Hadde det vært noe "farlige" stoffer i teen så hadde ikke en ammende mor kunne drikke det heller. Jeg drakk også....teen selvfølgelig (er jo noen som må han ting inn med t-skje og misforstår av og til det man skiver...mente ikke HI selvfølgelig)

Skrevet

...NB. I mange andre kulturer er det helt vanlig å gi babyer te. Kamille f.eks. og andre teer som ammete bl.a. inneholder

Skrevet

TUSEN TAKK.

je synes ikke det smakte så veldig godt kan man si. men tenkte at hvis prinsessa likte den, så kunne ho fått det for magen. ho svelger endel luft innimellom =o(

Skrevet

hva hjelper kamille te for hos baby??

je drakk det mot kvalme i svangerskapet og det hjalp litt.

Skrevet

jeg drakk Helios sin ammete, rosa rund boks. Den smaker ikke så forferdelig synes jeg. Kamille har en beroligende og søvndyssende effekt, og antiseptisk effekt innvortes og utvortes bruk. I Mexico brukes kamillete mot nesten "alt" - vondt i magen.

Ble litt engasjert her og så i en urtebok jeg har og der står det faktisk at en blanding av kamille og fenikkel te hjelper på kolikk og irritert tarm...så da er de ikke så på jorde likevel da. Synes nesten at kamillete blir brukt der nede som en del av kveldstellet hos små barn (da gikk det opp et lys for meg; forebygge magevondt og for å sove bedre :)

Skrevet

Jeg drikker Kloster Ammete og syns den smaker godt. Er nesten sånn peppermynte smak av den.

Skrevet

Var Weleda sin je prøvde. kjøpte den på helsekosten.

vi har sånne camomilla D6 og D12 også. det er vel kamille. det ba homopaten oss kjøpe for kolikken ho hadde. men synes ikke det hjalp noe særlig egentlig. men da hadde ho skikkelig vondt,så kan være derfor kanskje.

Skrevet

hvis te ikke virker tilfredstillende bør du kanskje se på kosten, om hun reagerer på noe du spiser. Hos min var det enkelte krydder, sjokolade, melkeprodukter, løk, paprika, brus, (pizza, spaghetti saus...) Krevende å finne ut av hva som kan gi kolikk av matvarer. Les litt om dette og prøv deg frem. Te er bare et tilskudd.

Skrevet

ho har ikke kolikk nå. men innimellom får ho likk luft i magen. når je ammer ho,så kjenner je noen ganger at luft går nedover siden hennes =o(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...