Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om det?

Nå er det en gutt i magen så da er vel det det sterkeste navnet. Vi er litt usikre på om det skal være Edvart eller Edvardt men t på slutten skal det være uansett,

Vil gjerne høre hvorfor folk evt IKKE liker det også jeg

(vi har Benjamin Nikolai i bakhånd da)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137088741-edvardt-nikolai/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det ble for tungt å si. det samme med benjamin. når dere har et såpass tungt(3 stavelser) navn som nikolai til slutt som også er ganske langt, passer det bedre med et kort fornavn.

ellers må jeg si at jeg likte benjamin nikolai best, synes det var enklere å si og hadde bedre klang.

selvom det er n på n?

Jeg kjenner litt på at det er tungt og selv har jeg et navn på 8 stavelser, og kjenner mange barn med dobbeltnavn på 6 og 7 stavelser. Edvardt Nikolai er jo bare 5 så ikke så langt det. Cornelius feks (helt ut av det blå) er 4 stavelser... hm

Likte ikke "klagen" på det, beklager. Høres tungt ut. Ville hatt bare EdvarT (uten d), hvis dere velger det navnet. Grunn: Det er slitsomt alltid å måtte stave navnet sitt, trust me;) Har stavet i 30 år selv;) Her må dere regne med å stave nikolai og da kan han få slippe å skulle stave første navnet også. Var ikke så lur jeg, min må stave alle sine tre navn:( Tenkte ikke så langt:(

Liker benjamin jeg da:)

Annonse

Edvard Nikolai er fint, Benjamin Nikolai blir liksom litt tungt. Men må bare få presisere igjen, at det ble veldig feil med t til slutt, særlig bare t (dt var hakket bedre).

Man uttaler det jo med t til slutt selv om det bare står en d der.

Annonse

Jeg synes Edvard er et nydelig navn! Edvart/Edvardt klinger litt hardere enn Edvard - man må liksom liksom presse frem den t-lyden på slutten...

Benjamin er også et av mine favorittnavn, men jeg liker overhodet ikke navnet Nikolai - sikkert fordi den største pøbelen på skolen het Nikolai (han og Daniel...) - så i mine øye ødelegges både navnet Edvard og Benjamin ved bruk av Nikolai i tillegg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...