Gå til innhold

Dere som har fortsatt med amming utover 1 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange ganger i døgnet har dere ammet? Har det vært nok å bare amme morgen og kveld og fortsatt opprettholdt en viss melkeproduksjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer morgen, midt på dagen og kvelden, en pupp per gang:) Det er ikke noe problem med det hvertfall. Min gutt er 21 mnd nå, og har hatt dette programmet i et halvt år nå. Hvis han har vært syk har det hendt at jeg har ammet mer, har faktisk fullammet to dager hvor han hadde feber og ikke ville spise. Vil tro det ikke er så mye forskjell å amme 2 ganger daglig sammenlignet med 3, så det går nok fint å opprettholde produksjon til 2 ganger daglig:)

Skrevet

Fra 12-15 mnd har ungen ihvertfall kravlet opp på puppen ca 10 ganger i løpet av dagen. Og i sykdomsperioder har jeg fullammet.

Skrevet

Jeg ammet en periode "bare" morgen, etter dagduppen, og til kvelds.

Men nå kravler hun opp og krever pupp mye oftere. Kanskje 5-8 ganger daglig. Hun er 14 mnd nå. Kjempekos. :-)

Skrevet

Fra hun var 12-15 mnd ca, ammet jeg bare om kvelden. Gikk veldig fint det!

Skrevet

Når han var ett år fikk han pupp 4 ganger om dagen.

Når han ble rundt 18 mnd hadde vi trappet ned til 2 ganger om dagen.

Ved 19 mnd fikk han kun om kvelden, var fremdeles godt med melk i puppen selv om jeg ammet kun en gang om dagen.

Og ved 21 mnd avsluttet jeg ammingen fordi jeg er gravid og vil at han skal glemme puppen før nestemann skal ta over.

Skrevet

Jeg ammer fortsatt mer eller mindre selvregulert både dag og natt, så jeg har ikke personlig erfaring med akkurat det du spør om, men mitt inntrykk fra andre jeg kjenner, er at det går fint an å opprettholde en viss produksjon i mange måneder selv med bare et par ammestunder i døgnet.

Skrevet

Jeg ammer mine to på 17 mnd stort sett bare om morgenen. Melka er der fortsatt ja :)

Skrevet

Jeg ammer kveld, natt og morgen, og har mye melk enda.

Skrevet

En pupp til frokost og en til kvelds, og en om natten innimellom (naar tennene plager ham ol). Han svelger og smatter masse, saa jeg gaar ut ifra at det fremdeles er en del melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...