Marit82 Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Jeg mistenker tulla mi for å ha fått sopp i munnen. Hun er 6 uker , å for endel MME itillegg til MM. Hun er små-hvit-flekkete på tungen.. Å det forsvinner ikke. Ca 1.5 time etter hun har spist er flekkene fremdeles der. Er dette sopp? Noen erfaring? Hva behandler man dette med og hvordan`?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Dette er nok trøske (sopp). Det eneste som hjelper er et middel du får på resept (mycostatin), ta derfor kontakt med legen din. Trøske kan bli et slitsomt problem hvis du ikke blir kvitt det med én gang. Barnet mitt og jeg har hatt det siden han var 7 uker, i dag er han nesten ett år. Vi har ikke blitt kvitt det pga mye amming (man skal egentlig pumpe under behandlingen og det klarte jeg ikke) og det gjør til tider veldig vondt for meg men plager nok ikke babyen. Nå er vi straks ferdige med ammingen og da skal jeg sette inn en trøskeoffensiv...
Mamma til snart 4 Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 jenta mi fikk det når hun var 6 uker. hun hadde også bare litt, men jeg smurte på naturell yoghurt, gikk vekk etter noen dager, noen bruker også farris. men blir det verre kan du få noe på apoteket, husker ikke hva det het, men du må huske å behandle deg selv også, vist du ammer og bare har behandlet barnet så kommer det på ny, for det sitter også på brystene dine og det er smittsomt.
Amanda- Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 jeg penslet farris med sitron smak på.. 2 gng dg. det hjalp her ivertfall.. råd fra lege. det er veeeeeeeeldig vanlig=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå