Gå til innhold

Jeg er såå sliten... Trenger en pause :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare vært mamma i 5 uker, men jeg er sliten. Har en veldig krevende baby som har mye magevondt og gråter i flere timer i strekk.

Mamma har tilbydt seg å ha han over natten, men jeg ammer jo og er livredd for at MME skal gi han ENDA mere knip/luft enn hva han har fra før. Får dårlig samvittighet av å sette han bort, han er jo tross alt mitt ansvar..

Kan jo pumpe meg, men trenger endel måltider, så det kan bli DEN jobben i forkant for å få ut nok mat.

Ikke har jeg prøvd å gi han flaske før heller, så jeg vet ikke om han tar denne så lett.

Noen som "satte bort" babyen så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du føler selv at du har lyst til å prøve å la han være hos mammaen din så syns jeg du skal det.

jeg tror kanskje jeg hadde prøvd å se om han tar flaske først..

du sier han har magevondt, har du prøvd sukkervann..? kiropraktor..?

Skrevet

Ta imot tilbudet med en gang! Dette går nok mye bedre enn du tror og du kan kanskje endelig få en hel natts søvn.Det har alle "gevinst" av etterpå. Du blir mer uthvilt og babyen nyter godt av det.

Skrevet

mitt tips til deg: la din mor passe, gjerne på dagtid om du føler at det er lettere å separeres fra han da? Har du en mann som kanskje kan avlaste deg? Har vært i dine sko, er alenemamma så hadde ingen avlastning. Jeg lå en helt hos mamma, fikk barnet inn for amming og natten, og det var det. Ikke bare fikk jeg en god natts søvn, og jeg hadde mye mer energi!! Ikke minst blir det godt for deg å savner lillegutt litt.

Faktisk så roer barn seg ofte lettere hos andre enn hos mammaen. Takk ja til tilbudet, alle mammaer fortjener et lite avbrekk når ting står på!!

Skrevet

Kan ikke mamma`n din være hos deg og passe babyen da? Da kan hun jo komme med han til deg hvis det blir nødvendig at du gir pupp.

Skrevet

Jeg holder med "tiger of trøndelag". La mamman din komme til deg, så kommer hun med lallegullet hver gang h*n trenger pupp. Så pupper du, og får slappe av videre med en gang. Eks. på natten. dersom moren din legger han i senga de, og tar han opp til rap og trøst/kos etterpå så får du slappet mye av. Så slipper du stresset med pumping etc.....

Skrevet

Og ring en kiropraktor. Jeg kan nesten garantere deg at det gjør underverker. Disse små får fort en trøkk på vei ut, og kan være plaget med stivhet i nakke, korsrygg, bekken osv..

Masse lykke til :)

Skrevet

Jeg ble operert og innlagt for absess i brystet da førstemann var ca seks uker. Da måtte han bare få mme. Han begynte å sove hele natten.

Det er viktig at mor har det bra for at barnet har det bra. Prøv det du. Alle kan bli slitne, det er ingen skam i å ta imot litt hjelp:)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...