Gå til innhold

kokt skinke når de er 7 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dattera mi er 7 mnd, er det greit med kokt skinke på brødskiva da..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn som er så "små" skal egentlig ikke ha mat som er saltet eller søtt.. Så hun skal i utgangspunktet ikke spise kokt skinke.. Men skal ærlig innrømme at jenta mi på 9 mnd får det innimellom ;)

Skrevet

Tror at kokt skinke kan være for salt for en baby på 7 mnd. Det kan være farlig for nyrene deres. Min er akkurat 6 mnd og hun har kun smakt litt risgrøt én gang. Kanskje er det meg, men er det ikke litt tidlig å gi brødskive til en baby på kun 7 mnd? Har hun tenner? Bløter du opp brødskiva først eller?

Synes uansett at kokt skinke ikke høres bra ut til en så liten baby.

Skrevet

hun har 2 tenner, snart 3! jeg bløter ikke brødskiva først. hun tygger det kjempefint selv aldri satt det i halsen eller brekt seg av det..

hun er drit lei av grøt derfor prøvde vi brødskive!

Skrevet

det har min gutt fått.. viste ikke at de ikke skulle få det jeg :/

Skrevet

Min gutt har spist brødskive fra han var 6 måneder og før han hadde fått tenner. Det har aldri vært noen problem å "tygge" selv uten tenner. Han elsker brødskive:-)

Skrevet

Vi gikk også over til brød ved 7 mnd fordi hun ikke ville ha grøt - har to tenner, men tror det ville gått bra uten også, hun sutter og tygger med gommene, setter ikke i halsen. Det er jo litt salt i det meste av det som anbefales som pålegg, leverpostei, kaviar.... vet ikke hvor mye salt det er i skinke, men det er jo mye annet man kan bruke - her er det populært å dyppe brødbitene i fruktmos.

Noen som egentlig vet hvor mye salt som er for mye for disse små? Det er jo salt i barnegrøten også...

Skrevet

Min sønn på 7 måneder spiser ikke skinke enda. Han får leverpostei eller prim. Har ikke gitt flere pålegg enda. Han har forresten 6 tenner, og har spist brød siden han var 6 måneder. Men alt med måte mener da jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...