Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 jeg lurer på om dere anbefaler å skaffe seg det? førstegang her se
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Ja til begge deler. Pass på at amme-bhen er uten spiler. Spilene øker faren for brystbetennelse, og det har du (tro meg) lyst til å unngå! Lykke til med fødsel og tilværelsen som mamma! Du har masse å glede deg til :-)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Jeg kjøpte ammepute og kunne fint klart meg uten. Lå mye og ammet i starten, var ikke så lett, men liggende gikk bra:) Fikk ikke til det der med puten. Ev prøve en pute før du kjøper, feks har vår helsestasjon puter så du kan kanskje få prøve på din helsestasjon. Amme-bh bør du absolutt ha, og enig med tingeling-80, uten spiler. Har prøvd å amme med vanlig spilebh noen ganger pga vask:), og det går ikke så veldig bra. Vanlige bh'er med spile har dessuten liten plass til ammeinnlegg og ullinnlegg. Jeg kjøpte 3 amme-bh'er, 2 av de i min vanlige størrelse og en opp en cup.
MathildeC Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Jeg synes ikke det er helt nødvendig, men det er selvfølgelig pga egen erfaring. Jeg fikk aldri dreisen på ammeputen og brukte enten vanlige puter eller bare armene. Så den bare lå der til ingen nytte før den havnet i boden. Ammebh-er har jeg kjøpt og brukt, men jeg gidder aldri ta av den hekten, så bare dytter hele bh'en under puppen uansett. Ergo kunne jeg bare brukt vanlige myke bh-er. Men men, nye bh-er trenger man jo som regel i ammeperioden fordi puppene er større, så kan like godt kjøpe amme bh-er.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 ok! tusentakk for svar:) er så usikker .. når jeg prater med venninner om dette og klær og sånt sier de at de klarte seg fint uten. det er da ikke så lenge man går sieer de. jeg har allikevel kjøpt meg en olabukse, har jo mange store topper og gensere.. og joggebukser men ammebh har jeg vært så usikker på.. kanskje greit å kjøpe en og så evnt kjøpe fler når jeg har fått bebisen.. skal jo ha fler barn:)
Gjest NydeIig Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 amme bh er nå bare et absolutt must, og amme pute er veldig kjekt å ha. den er bedre enn vanlige puter, men det går da selvsagt med de også, og det går jo også uten, men veldig praktisk.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 amme bh er veeeldig godt å ha...helst uten spiler som de over her sier jeg har brukt puta veldig mye..men nå har jeg ikke ammet så lenge..gir stort sett flaske men bruker den da jeg..virker som hun ligger veldig godt i den da og koser seg når hun får mat jeg har eeen god amme bh..det er triump sin...koster riktignok 300 kr..dyrt..men jeg syns absolultt det er verdt det..den kan jeg bruke etter jeg er ferdig med å amme også...har flere amme bh`r...men bare triumpf sin som er god(soft n tror jeg den heter) lykke til som mamma
yret Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 Amme-bh uten tvil. Invester i et par gode (jeg er veldig fornøyd med Triumph sine). Ammepute har vært helt nødvending for oss, men vet at mange ikke trives med å bruke det. Den er til stor hjelp hvis du har litt trøbbel med ammingen eller et litt sugesvakt barn, slik jeg hadde.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #10 Skrevet 8. mars 2008 takk for alle svar:) trur jeg skal finne meg en bh jeg... men.. en str større? i cupen? er i uke 20 bare, men jeg kjenner forskjell på de.. de "detter" litt fortere ut av bh en før..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå