Gå til innhold

Dere som bruker fennikel te

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppbevarer dere den ferdige teen? I kjøleskap? Jeg har hittill bare hatt det oppbevart i en lukket kopp ute på kjøkkenbenken.

Skrevet

på kjøkkenet, i te hyllen, lukker posen etter bruk. står det noe særskilt på pakningen?

Skrevet

Nei, det gjorde ikke det vettu! Stod ingenting..

Altså, bare hvis jeg ikke sa det klart, den ferdiglagde teen, ikke frøene :)

Skrevet

Jeg har det i en kopp med tett lokk, lager ny hver kveld.

Har den på stua slik at jeg har den der hvor jeg ammer...

Skrevet

ååh, unnskyld, leser litt fort av og til :P

men ja i kjøleskap inntil et døgn oppbevarer vi det. Sett noe plast over, slik at det ikke blir kjøleskap lukt!

Skrevet

I kjøleskapet, i et lite syltetøyglass som er vasket og kokt (praktisk med lokk på, når teen er avkjølt vel og merke).

Skrevet

Dere som har den i kjøleskapet, varmer dere den opp før hver gang da? Eller gir dere den den kald?!

Skrevet

Varmer opp for hver gang, ja. Jeg bruker engangssprøyter fra apoteket (flergangsbruk her i gården, de vaskes mellom bruk og kokes én gang i døgnet). Bare suger opp passe mengde fennikelte fra glasset, og varmer teen ved å holde engangssprøyta under varmt vann i springen til ca 37 grader. :)

Skrevet

Holdt på med de sprøytene først vi å, men tar så lang tid med 10-20 ml. Nå er teen i flaske, og han suger det opp fort som bare det :)

Skrevet

Men det hjelper bra å bare drikke teen selv også..Vanlig amme te hjelper godt også. Mot luft altså.

Skrevet

hve er det? fennikel te?

Skrevet

Det er te som hjelper mot luftsmerter!! Takk GUD for den teen..!! Hehe! Jeg drikker tre kopper hver dag, og gir gutten min 15 ml før hver amming, skikkelig bra for oss ihvertfall!!!

Skrevet

hvor kjøper man de da? vanlig butikk?

Skrevet

15 ml? Er ikke det mye da?

Jeg har hørt 2 ml jeg, er iallefall det vi gir lillegutt...

Han er snart 4 uker, har vel litt å si hvor store de er også kanskje..?

Skrevet

Du kan begynne med 2 ml, hjelper det, så er jo det topp! Men hos de aller fleste må man opp i 10 ml og opp mot 20 ml for at det skal hjelpe. Den beste fennikelen kjøper man på Apoteket. Det er frø som man koker opp med vann! Står seg i 1-2 døgn, så må man ordne mer/ny te. Selv kan du i tillegg drikke 3 kopper om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...