Gå til innhold

tett nese og nesehorn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg nesehorn i dag, fordi jeg ikke kan bruke nesespray lenger. Det står at man skal bruke salt uten jod. Jeg har kun fint havsalt hjemme. Det står ingenting om jod på havsaltpakken. Er den da uten jod????Er det krav om at det skal merkes med jod hvis det er jod i???

Jeg har prøvd en gang. Det hjalp bittelitt, men fem minutter senere var jeg like tett. Noen med gode erfaringer med nesehorn, for jeg synes det virker helt nyttesløst...

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med å bruke nesehorn. Har brukt det i flere år. Saltspørsmålet ditt vet jeg ikke - det står vel en slags deklarasjon på pakka? Vet at enkelte dykkere bruker sjøvann når de dykker og det fungerer greit....

Bittelitt prøving er vel kanskje litt snaut? Jeg pleier å ikke bruke mer enn halvfullt og da er jeg åpnere lenge.

Akkurat nå blør jeg så mye neseblod at det svir som et h. å bruke det, så nå bruker jeg vanlig saltvannsspray, men den kommer seg jo ikke like langt opp som med spyling da...

Skrevet

Jo jeg skal prøve mer. Lurte bare på hvor mange ganger etter hverandre man må gjøre det før det virker. Er så tett i nesa at vannet ikke renner gjennom en gang. Det stopper helt opp liksom, og går ned i halsen i stedet. Men jeg får kjøre på noen omganger til. Takk for svar.

Skrevet

Jod er jo noe som er tilsatt så en skulle jo tro at det var krav til merking hvis det var i.

Jeg kjøpte meg for fjorten dager siden og er nå helfrelst. Kommer aldri til å bruke nesespray igjen. Tingen med nesehorn er at du ikke bare åpner/løsner opp, men du fjerner faktisk skiten også.

Ville nok ikke gitt opp etter bare en gang...hehe. Gi det noen dager, du kan bruke det så mye som du vil så lenge du bruker max en måleskje om gangen med salt, sa apotekdamen.

Skrevet

Ok for det står jo fra 2 til 4 ganger på pakken. Men jeg tror jeg må opp i 10 skal det få noen effekt. Funker det på deg når du virkelig er helt potte tett også??

Skrevet

Når jeg er heeelt tett så måtte jeg ta det en to tre ganger på rappen og da gikk det som regel greit. løsna liksom litt etterhvert, når en snøt seg litt innimellom skyllingen. Når det så var blitt litt bedre prøvde jeg å ta en runde når jeg kjente at det begynte å tette seg til igjen.

Er jo litt pes, men jeg har nå blitt kvitt bihulebetennelse med hornet (eller blomstervanneren, som mannen min kaller den...), så det må jo funke.

Skrevet

Jeg har god erfaring med nesehorn...

-"bordsalt" kommer tilsatt jod (er vist nyttig...), tror ikke havsalt er tilsatt dette... Det er havsalt i disse saltvannsprayene man får kjøpt...

Får du strålen ut andre nesebordet? Det krever litt trening, men veldig greit når man blir vant til det... Bruker det hele allergi sesongen og blir veldig mye bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...