Gå til innhold

farlig med virusinfeksjoner og omgangssyke under graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 11 uke og har hatt en virusinfeksjon med hoste i flere uker som ikke forsvinner. Nå har jeg også fått omgangssyke..er det noen som vet om dette kan skade fosteret?

Skrevet

Vet ikke om det kan være skadelig, men samme tanker har streifet meg. Har hatt en veldig tøff omgangssyke som akkurat har begynt å slippe taket. Kjennes jo nesten som en fødsel der en henger over doskålen...

Skrevet

Hei,

Jeg hadde omgangsyken den helgen jeg fant ut av jeg var gravid - en skikkelig heftig en. Deretter hadde jeg influensa (det var virus), med 40 i feber i uke 7 - og jeg er fremdeles gravid. Mellom omgangsyken og influensaen hadde jeg konstant hoste...

Er jo selvsagt fremdeles helt kjørt - eier ikke energi. Men alt annet ser ut til å ha gått bra (er litt over 10 uker nå). Da jeg fikk influensa var jeg til legen for å sjekke at det var virus og ikke bakterie - og da gav han meg en hostesaft (cosylan) som jeg kunne bruke når hosten var for ille (men selvsagt så lite som mulig). Jeg fikk kvalme på samme tid og det var ikke så lett å ikke kaste opp da jeg samtidig hadde konstant hoste...

Jeg leste litt vedr. omgangsykten og i min bok stod det at det ikke var farlig så lenge en fikk i seg nok veske.

God bedring - det går som regel over i løpet av en dag.

Skrevet

jeg hadde omgangssyke i mitt første svangerskap. va vel rundt 5 måneder på vei da...det er ikke farligt for barnet. bare drikk mye slik at du får i deg veske.

god bedring :)

Skrevet

Jeg har hatt omgangssyke 2X og har nå influensa (er det mulig å få så mye på så kort tid? Grrrr). Men det er ikke skaldelig for fosteret. Det er veldig godt beskyttet og tåler mye. Tenk på alle barn som det går bra med, blir født i krig, under sult osv. En grviditet er en sterk biologisk prosess som det skal litt til for å forsyrre.

Skrevet

Jeg hadde kraftig omgangsyke med nr 2, vet ikke helt hva det var, kanskje det var en type matforgiftning men lå i hvertfall en hel dag og kastet opp, til slutt blod, Fikk hallusinasjoner osv videre, høy feber o.l og da bar det inn på sykehuset. Fikk intravenøs og ble liggende under full overvåkning hele natta...gikk bra med både meg og lille nurket men skummel opplevelse, var vel en 16 uker da tror jeg...

men høres ikke ut som du trenger å bekymre deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...