venter x3 Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Han sovner til igjen da, og kan sove lenge, men det gjør ikke mamman....... Jeg er i uke 28 med nr 2, og trenger den søvnen jeg kan få..
Mamma´n til A og F Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 så lenge dere følger tilbake til egen seng hver gang og han sovner igjen, er det ikke mye å gjøre. Men det kan jo tenkes at han slutter å komme inn til dere når det har blitt en vane med ny seng. Sikkert bare en overgangsfase. Lykke til videre i graviditeten og med nattesøvnen:))
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Hei Dette har vi også vært igjennom. Da vi byttet til stor seng,var gutten vår 2 år og jeg gravid. han kom inn hver natt i nesten et halvt år, så dabbet det av. Nå kommer han bare inn av og til. Det er ikke så mye å gjøre med det. Du kan somsagt følge barnet tilbake. Men tenk når babyen kommer og den også ligger inne med mamma og pappa. Det var en periode vi lå alle 4 i sengen. Da er det ihvertfall vanskelig å nekte eldste å komme inn... Lykke til!
Gjest mphs Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Jenta vår på 2,5 år kommer som regel inn til oss de fleste netter mellom 1 og 6. Hun sover enda i sprinkelsengen sin og roper på pappa når hun våkner. Vi har kjøpt ny stor seng til henne, men hun syns det er for skummelt. Jeg er i uke 38 og syns også at det kan bli slitsomt og hun kan ikke sove i snegen vår når ny babyen kommer. Så da har vi blitt enige om at når neste unge er født skal mannen ligge inne på rommet hennes på madrass og lære henne å sove i storsengen og inne på rommet sitt hele natten. Håper da at ny babyen kan ta over sprinkelsengen etter en tid. Hvis ikke må vi ut å kjøpe en til.(ja vi har kjøpt ny madrass og overmadrass)
småmåsen Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 viktig å se det fra barnets perspektiv... forandringer fører som regel til utrygghet uansett hvor stor stas det er å få storseng... og så må du jo uansett tenke på hvordan du skal gjøre det når babyen kommer.. husk at en på 2 1/2 år opplever mye som skal bearbeids og når når hun skal bli storesøster blir det jo ikke enklere... tror nok det er veldig smart at hun også får en sovkamerat på natta.. hjalp oss å unngå mye søskensjalusi... vår var også besett på å komme inn.. helt til jeg spurte hvorfor hun kom inn og hun sa " når jeg var lita så var dere også glad i meg og jeg fikk sove lamme...." husk på hvor mye følelser disse små har... nå er hun jo ikke blitt storesøster enda, men det er jo rette alder for å oppleve mye... mye til vil få til som de ikke klarer og mye de vil klare som de ikke får lov til osv... og kanskje det er godt da etter en dag med trass og raseri og kjenne at mamma og pappa er glad i en tross alt...!!???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå