ChellBell - har født! Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Hva gjør jeg og hva skal dere gjøre? Når vi gifter oss har vi en baby på 5 mnd... og for meg er det uaktuelt å dra fra babyen for å kunne dra på bryllupsreise. Men spørsmålet er: skal vi dra på bryllupsreise når minsten er så liten, eller vente til han/hun blir større slik at vi kan få en "ordentlig" kjæreste-bryllupsreise uten barn?? Det blir jo selvfølgelig noe helt annet å kunne reise sammen og bare være mann og kone, enn å reise sammen og være mamma og pappa i tillegg. Reiser vi når baby er så liten så føler jeg at jeg må ha med sønnen min som er 14 år da også.. Er litt redd for at han skal føle seg utenfor. (spesielt når han ikke har samme far...). For meg så spiller det ikke noe rolle å vente med bryllupsreisen. Flere venninne har sagt at vi faktisk ikke burde dra på bryllupsreise med en gang etter bryllupet for man får ikke noe glede av det fordi man er så sliten... Noen råd? Hva skal dere gjøre?
Frk Påske Overtid Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Hei. Vi skal gifte oss i september, og da har vi en baby på ca 5 1/2 -6 mnd. Men vi tar bryllupsreisen i mai 2009, da hun er over året. Da tar vi ca 10 dager uten barn... Håper hun da vil kose seg på ferie hos besteforeldrene... Føler også at da har vi hatt fullt opp med nyfødt barn, bryllup etc, så da trenger vi litt tid for oss selv...
minime<3 in belly Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Jeg hadde nok ikke reist på 14dagers ferie jeg heller med en på 5 mnd hjemme. Men, vi skal ta bryllupsreisen FØR vi gifter oss. 3 mnd før eller noe da jeg har planer om å få sydd brudekjolen min i Thailand. Da er sønnen min nesten 2 år og det å etterlate han hjemme med besteforeldre og tanter skal nok gå fint..... Men jeg ville nok ikke reist på bryllupsreise MED barn. For min del så skal en bryllupsreise nytes mann og kone....
Mamman til Mari Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Skal ikke på bryllupsreise vi, men hvis vi skulle gjort det, ville jeg nok prøvd å få det til uten barn. Kommer jo selvsagt litt an på alder og på barna, men jeg har ei urolig jente, og å dra på bryllupsreise med henne nå (9mnd) tror jeg hadde vært mer stress enn kos.... Hadde evt utsatt det til hun ble større, for ville jo ikke dratt fra henne mer enn en helg (max).
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 Vi skal på tre ukers bryllupsreise vi :-) Da med barn. Ettersom de er 1 og 3 år har det ikke vært i mine tanker å forlate dem. For oss er det like romantisk å reise som familie, enn bare oss to. Nå hører det med til historien at vi skal reise sammen med besteforeldre som kommer til å bo i nærheten. De har tiludt seg å være barnevakt, i tillegg har vi en egen etasje i huset vi leier der de kan bo når de passer barna. Videre kommer det en en barnløs tante på besøk - så tid til hverandre skal det bli nok av. Om en stund vil vi nok reise uten barn, men da blir det bare en langhelg til feks Paris. Det er noe vi har drømt om lenge.. Grunnen til at vi reiser i tre uker på bryllupsreise er rett og slett pappaperm :-) Kjenn etter selv hva som er best for deg. Reiser du uten barn når de er for små - KAN du blir sittende å savne... kjedelig når det er så langt hjem.. Lykke til uansett valg :-)
ChellBell - har født! Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2008 Takk for masse svar! Skjønner det er mange mulige løsninger allikevel Jeg tror nok vi aller helst har lyst at det skal være en skikkelig kjærestetur med bare oss to, så da får vi bare utsette det til minsten blir så gammel at hun/har det bra noen dager uten oss )
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 Hvis man har med barn så heter det ikke bryllupsreise, men ferie! Det er to helt forskjellige ting!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 Til deg over her: Om det å ha med barn eller ei kan kalles bryllupsreise - er helt opp til det enkelte par. Vi tirves utrolig godt med barna våre og når vi i tillegg får barnevakt flere ganger i løpet av bryllupsreisen vår - ja da er det bryllupsreise for oss. Kan i tillegg nevne at vi har reist masse sammen rundt om i hele verden FØR vi fikk barn. På den måten fikk vi mange så kaldte kjærste turer på forhånd. Toppen av en bryllupsreise for oss er nettop kombinasjonen barn og litt alenetid.. Så konklusjon hvordan en bryllusreise oppleves er opp til hvert enkelt ektepar. Her finnes ingen ren fasit.
snuske♥2 Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 vi skal reise på bryllupsreise 2 dager etter bryllupet å være borte i 4 dager og 3 netter...jenta vår er da nesten 11 mnd og skal være hjemme sammen med besteforeldre/tanter osv... håper det går bra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå