De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Hei, nå trenger jeg virkelig noen gode råd fra erfarne mødre og fedre som har hatt barn med diare i en lengre periode. Jeg har en sønn på 7 måneder og 18 dager. Har har siden sist lørdag har diare, og da mener jeg helt rennende diare! Allmenntilstanden hans er fin, han drikker MME og vann, og spiser grøt med fruktpure. Gir jeg han middagsmat eller brød kaster han opp. Hele familiene har hatt omgangssyken, men vi har blitt friske etter ett par dager. I går gikk jeg på apoteket for å spørre om råd, men der fikk jeg bare ett råd. Å blandte farris og eplejuice. Gikk hjem for å prøve dette, men gutten min likte det ikke. Skifter bleier i ett sett, ofte opp mot 5 bleier i timen. Noen med råd?
line_n & sara Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 kjøp blåbærsaft uten sukker! (helios sin er bra) pleier å være bra for både store og små!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Hvis et så lite barn har diare i en uke skal man alltid gå til lege.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Da min gutt var 6 og 1/2 måned hadde han diare i 16 dager. Allmenntilstanden var bra, og han spiste og drakk bra (ammet han oftere + fikk i ham litt vann). Da jeg snakket med lege hadde han hatt diare i 14 dager, hun mente det ikke var så mye å gjøre med det, siden han spiste og drakk bra. Heldigvis ga det seg to dager etter legebesøket. Så det viktigste er at de får i seg væske, små barn blir fort "uttørket".
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2008 Ja, jeg vet at jeg skal gå til lege hvis allmenntilstanden er dårlig, han har feber eller ikke spiser eller drikker. Men han gjør alt det! Så legen kan ikke gjøre noe. Jeg lurte bare på om noen hadde noen gode råd ikke være belærende. Skal prøve blåbærsaft, og se om han vil ha dette. Takk for råd
heldigec Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Fikk oppskriften av GEM på Ullevål - en blanding som gjør at de "holder på væsken" bedre: 1 liter kokt vann 6 ts sukker 1/2 ts salt avkjøles og drikkes i små slurker - supert ved oppkast og diarè Min datter levde på dette i en uke og syntes det var godt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå