Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 har ei jente på litt over fem mnd veldig slakk når det gjeder leker ligge på magen er et stort ork for henne,,,prøver å trene hele tiden med dålig fremgang va mener dere,, alt går seint med henne hva skal jeg bekjymre meg mest for,,,, hva kan gå glt fremovernå bare masse bekymringer hjelp non i samme situasjon
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 dddddddddyyyyyyyyyyyyyyttttttttttttttttttteeeeeerrr
***msm*** Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Har ei jente på snart seks mnd. Hun var svært "bedagelig anlagt" og lå for det meste helt i ro når jeg la henne ned på gulvet. Hun ville kun ligge på rygg. Jeg bekymret meg også og syntes utviklingen gikk sakte. Jeg valgte å ikke stresse med dette. La henne på gulvet så ofte som mulig både på mage og rygg. Tok henne opp når hun begynte å gråte. Plutselig en dag løsnet det bare for henne og uten noen "forvarsel" så snudde hun seg fra rygg til mage. I dag er hun noe mer aktiv, men ligger fortsatt mye i ro. Hun er også noe slapp i muskulaturen. Du kan prøve med litt massasje med fast grep og litt raske bevegelser. Det kan hjelpe noe. Ellers ville jeg ikke stresset så mye med det. Det går seg som regel til. Er du veldig bekymret kan du kontakte HS eller evt. en fysio. Lykke til!
Mikkemafian Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 Hei.. Hvis du er bekymret ville jeg tatt en prat med helsestasjon. De kan evt henvise videre til fysioterapeut. Det er jo helt klart at alle unger er forskjellige, men hvis du er redd for at noe er galt, ville jeg helt klart snakket med noen om det. Dersom alt er normalt, så får du roet deg ned, og dersom noe ikke er som det skal, så blir det tatt tak i... Lykke til!!!
linneha Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Hvordan er hun ellers da? Er hun sterk i nakken? griper hun etter leker? Har hun mistet griperefleksen i hendene? Ved normal nevrologisk utviklig skal babyen ha mistet en del av nyfødtrefleksene. Det er vel tid for 6 mnd kontroll med lege, og da sjekker de henne vel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå