Gå til innhold

dilemma - hjemmeeksamen vs. 6-timers skoleeksamen

vesla_83&tuppeknuppa

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter og grubler litt om dagen...i det ene faget jeg har på skolen har jeg valget mellom 9 dagers hjemmeeksamen og 6timers skoleeksamen... hjemmeeksamen er 14 dager etter min termin, mens skoleeksamen er 23 dager etter termin... rett og slett termin midt i helvetestida jeg da, smartingen!!!! :S Det jeg nå grubler på er hva som lønner seg.....ved hjemmeeksamen kan jeg være hjemme med ungen liksom, trenger ikke lese så mye på forhånd som ved skoleeksamen,men ta det litt etterhvert...men da har jeg det samtidig hengende over meg i NI jævla dager, mot en skoleeksamen som er over på...ja...6 timer..men da må jeg leese og pugge rett etter fødsel, hvor motivert er man til det tro?

argh, trenger synspunkter, hva hadde DU valgt????

PS: nei jeg får ikke sove... :P:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde valgt 6 timers hjemmeeksamen.

Du får jo utvidet tiden for amming, så barnet innvirker ikke direkte inn der.

Stort sett enklere å konsentrere seg i 6 timer, enn å gjøre det gjennom 9 dager.

Siden du ikke vet hvordan ungen er så kan du risikere å ikke få gjort noe gjennom de 9 dagene.

Om du på forhånd har fått arbeidet, så kan du før fødselen være forberedt til 6 timers eksamen.

Det er bare mine råd. :)

Skrevet

Ikke lett det der. Jeg synes du er kjempeflink som idet hele tatt vil ta eksamen jeg:)

Begge eksamensformene har fordeler og ulemper. Og det kommer jo an på hvilke fag det er snakk om. Selv har jeg god erfaring med hjemmeeksamen, da får jeg tid til å tenke, slå opp i bøker..og mindre stress før eksamen. Men klarer du å lese en del før fødsel, er kanskje en 6 timers skoleeksamen det beste. Da er det bare å møte opp og så er du ferdig om 6 timer.

Kom også til å tenke på at du kan jo gå over tiden, dvs at du kan føde like før hjemmeeksamen begynner, og det kan jo bli litt tøft.

Er det slik at du må bestemme deg nå? eller kan du ta det litt som det kommer avhengig av når du føder? -snakk med skolen, og si at du ønsker det slik og slik med forbehold om når du føder?

Lykke til!

Skrevet

du kan jo evt. få eksamen utsatt hvis du vil det? Kanskje du har mulighet til å ta den til høsten? Dersom du må vente ett helt år, tror jeg at jeg ville ha tatt den nå i vår. Det kan jo være du får om noe du kan og som er friskt i minnet.

Hvilke fag er det snakk om?

Skrevet

Jeg må nok bestemme meg snart.. :/ snakket med skolen, og de hadde ingen spesielle måter å tilrettelegge det på, så jeg måtte nok bare ta et valg. Tror jeg kommer til å ende med 6-timers, så får heller egentlig resultatet bare bli som det blir...kan jo evt forbedre karakteren senere om jeg ikke skulle være helt tilfresd med resultatet.. tenkt endel på 9-dagers, men det er jo det med å gå over tida...det kan bli LITT vel tidlig etter fødsel kjenner jeg på meg.

Skal ha en annen 6-timers også, men der MÅ jeg ha det som 6-timers, bare det ene falget det er valgmuligheter i. Ikke verdens verste fag heller da, organisasjonsendring og endringsledelse. andre faget er arbeidsrett.

Å utsette er ikke noe alternativ for meg, skal ha de unnagjort nå, koste hva det koste vil!!! vet det blir tøft, blir en hard måned den mai-måneden, men da får vi en heeerlig sommer sammen jeg, min kjære og lille gullet, når eksamen er gjennomført! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...