Labambie Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Huff,herregud.. Tårene bare triller på meg her nå.. Skulle klippe neglene til vesla,har jo negleklipper for baby... Litt urolig på stellebordet var hun,så jeg ble litt stressa på siste finger som var tommelen og da klarte jeg å klippe henne istedet!! Herregud å hun hylte... Hun blødde jo! Da grein vi begge to... Jeg er en forferdelig mamma!! Klipper mitt eget barn i fingeren.. :(
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Slapp av - det skal nok skje verre ting enn det etterhvert:-)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Huffda! Sånt som kan skje, du er sikkert en søt og snill mamma tiltross for at du klipper ungen din i fingeren
Love my kidz Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Huff ja jeg klarte det samme på gutten min da jeg skulle klippe første gangen. Var ikke så lett å klippe en urolig baby nei.. Var ikke store skaden her da, han blødde ikke engang, men han hylskrek likevel og siden jeg ble nesten like hysterisk så måtte pappan trøste gutten. Og så måtte søsteren min som har barn selv hjelpe meg med negleklippingen i et par mnd før jeg mannet meg opp og gjorde det selv. Da var det plutselig enkelt ;-) Jeg er førstegangs og mange ting er man litt nervøs for.. sånn er det bare! Man blir tøffere etterhvert =)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Dette er bare starten på en rekke slike episoder;-) Mammen min klippet en bit av øret til broren min når hun skulle stusse håret hans litt. Vi hadde fått ny og god frisørsaks... Min bror nr to var liten og lekte med lyset. Plutselig var det en som hylte til!! Det endte bra, i dag har han bare ett lite hakk i øret sitt. Du er langt ifra en forferdelig mamma, i morgen er det helt glemt!!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 tror mamma følte seg bra misslykket da jeg la hånden på varm stekeplate og fikk 2 grads forbrenning der. Tror mor til kompisen min følte noe alla det samme da han putta hånda i kjøttkverna og minsta 4 fingre.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #8 Skrevet 8. mars 2008 Det har jeg og gjort. Ikke noe kjekt i det hele tatt. Men jeg tror eg hadde det værre enn datteren min på noen uker. De blir jo stukket litt på barsel og det virker som det er glemt i løpet av noen sekunder.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 Kan godt være hun gråt fordi du skvatt og hylte til......ikke så sikker på at alt gjør så vondt som det vi tror det gjør..... og så gror sånne sår veldig fort på de små Men jeg skjønner at det ikke er noe godt, og en føler seg ikke særlig bra da...... Her så er det pappa som tar seg av pedikyr og manikyr- han tygger av neglene, jeg liker det ikke.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #10 Skrevet 8. mars 2008 Jeg har gjort akkurat det samme! Følelsen satt i meg i en hel dag. Nå er jeg 1000x mer forsiktig enn før (og da var jeg allerede veldig forsiktig). Hater negleklipp....
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #11 Skrevet 8. mars 2008 man skal jo ikke klippe neglene på de små.. de skal bites eller rives. man klipper dem jo for at de ikke skal klore seg, men neglene blir faktisk skarpere etter at de er klippet...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #12 Skrevet 8. mars 2008 Nå har jeg irritert meg over denne overskrifta så mange ganger at jeg bare MÅ si det: Du synes vel ikke seriøst at du er verdens verste mor pga dette? Hva med de som sitter og røyker babyen sin oppi ansiktet? Som aldri skifter bleier/ klær på ungen? Som mishandler ungene sine, seksuelt, fysisk eller psykisk? Er du en verre mor enn disse? Folk bare overdriver så sinnsykt her inne, blir litt irritert.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #13 Skrevet 8. mars 2008 Det er bare når de er helt små at du kan rive eller bite. Når de blir litt større blir neglene for harde til det, og da må de klippes. HI: selvfølgelig er du ikke verdens verste mor. Jeg har klippet datteren min i fingeren to ganger, jeg. (ikke noe alvorlig, da.) Det skjer nok de aller fleste en eller annen gang. Tror barnet gråter vel så mye fordi det skvetter som fordi det er så vondt. Min stoppet etter bare noen få sekunder.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 8. mars 2008 #14 Skrevet 8. mars 2008 Det er vel ikke bare når de er helt små man kan bite neglene til barnet..... jeg kan da frtsatt bite av mine egne negler, de er ikke for harde til det, så det kan man nok gjøre lenge går nok bra selv om du klippa henne i fingeren. Du tror vel ikke på alvor at du er en dårlig mor pga av det? Har du så dårlig selvfølelse at du ikke VET at du er en god mor for din datter?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #15 Skrevet 8. mars 2008 Selvfølgelig går det an å bite, men det er vel ikke akkurat anbefalt måte å gjøre det på når barnet er f. eks 11 mnd? Jeg gjør i alle fall ikke det. Synes ikke det er spesielt hygienisk verken for meg eller for datteren min. Men det er jo uansett bare å gjøre det man synes fungerer best.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #16 Skrevet 8. mars 2008 uff ta det helt med ro vennen.. du er ikke den eneste som har gjort det der assa. her har det skjedd flere ganger. og tro meg det er nok ikke det eneste som kommer til å skje:)) he he selv har jeg flere ganger dunka hodet hans i bilen når jeg skal sette han inn i bilstolen:) he he hyler bra da også... så bare puste rolig og kose deg med marimor.. hun tilgir deg garantert:) uhell kan skje selv den beste
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #17 Skrevet 8. mars 2008 Verdens verste mor liksom?? Tror ikke det du....... Det var min mamma det!
Labambie Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #18 Skrevet 8. mars 2008 Hei igjen og takk for mange svar.. Jeg er nok ikke verdens verste mamma,men når babyen min skreik seg blå i ansiktet pga noe JEG gjorde mot henne,så føltes det veldig sånn... Hun holdt til og med tommelen opp jo etterpå.. Og blødde litt.. Så jeg kommer til å føle meg fæl for den tingen lenge tror jeg. Selvsagt skjønner jeg at folk som mishandler barna sine er verre enn meg,jeg er faktisk ikke dum.. Men de liker jo å påføre barna sine smerte,og gjør det med vilje.. Kan jo ikke sammenlignes sånn sett... Men,det er vel noe som alle skal igjennom på en eller annen måte vil jeg tro!
juniorsen Skrevet 8. mars 2008 #19 Skrevet 8. mars 2008 Det er sånn som skjer... Gjorde det jeg også en gang da jeg klipte neglene på tærne til snuppa. Hun sparket til og jeg klipte i lilletåa. Ikke noe særlig følelse, nei. Men det gikk fort over )
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #20 Skrevet 8. mars 2008 Kjempe forferdelig mor ja... *riste på hodet* Er jo ikke en forferdelig mor bare for at man er litt uheldig nå og da..
Kufiolilla Skrevet 8. mars 2008 #23 Skrevet 8. mars 2008 Pappa LUKKET ytterdøra over fingrene mine da jeg var to år. jeg husker det godt enda. Pappa var stresset, vi hadde dårlig tid for ett eller annet, det var sikkert derfor det skjedde. Jeg skrek til, og pappa fikk opp døra igjen. Jeg husker enda hvordan fingrene mine var helt flate og brede på midten, de var virkelig trykket utover som om de skulle vært laget av plastillina! Pappa ble veldig rar, og plutselig hadde vi ikke dårlig tid lenger! Vi gikk inn igjen, og jeg fikk til og med et glass saft. Jeg hadde det fint jeg, jeg var jo så liten at jeg ante jo ikke at det var unormalt eller farlig, jeg konstaterte bare at fingrene mine var blitt flate på midten og at det var litt ømt! Pappa har i ettertid fortalt at han seriøst trodde at han hadde ødelagt meg for livet, det var visst helt forferdelig. Han så for seg hvordan jeg måtte leve uten fingre på den hånda osv. Men i løpet av et kvarters "fylte" fingrene mine seg opp igjen, og ble som før! Så slike episoder er nok verst for foreldrene... ;o)
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #24 Skrevet 8. mars 2008 Nei da, Labambie, det er først når du nekter å betale store summer for ett-eller-annet Mari bare måå ha i 13 årsalderen hun kommer til å synes du er verdens verste mor
Labambie Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #25 Skrevet 8. mars 2008 Hihi! Ja,kanskje prøve tenke på det Bris.. Når den tid kommer har jeg tenkt å henvise henne til morfar.. Hehehehe! Men fra nå av blir det ikke mer negleklipping her iallfall.. Biter du de eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå