Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er fire og en halv måned og har kraftig melkeallergi og atopisk eksem. Reagerer også når jeg har spist sitrus med magevondt og økt eksem. Jeg ammer det jeg kan, men har ikke nok melk, så han får Nutramigen i tillegg. Barnelegen sa at det var bare å begynne med fast føde, men at vi skulle holde lillegutt unna egg, fisk, nøtter og erter melk det første året, i tillegg til kumelk selvfølgelig. Vil i tillegg vente litt med gluten da jeg har cøliaki og det er cøliaki i familien.

Vil gjerne lage noe barnemat selv, og lurer på om jeg kan blande noe krydder i grønnsakmosene jeg lager? Salt vet jeg jo er bannlyst, men kan han få hvitløk og muskat for eksempel? Er det noen krydderier som allergiske barn bør holdes unna? Hva med små barn generelt, er det fritt fram for litt krydder, bortsett fra salt?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

keydder laget av pepperfrukter, paprika chilie osv og tomat (som finnes i mange kryddere er veldig vanlig å være allergisk mot. Løk også for den saks skyld. Men det beste du kan gjøre er å prøve deg frem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...