Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye sier barnet ditt? Når begynte h*n å snakke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei jente på 18 (snart 19) mnd som seier ganske mykje. Har iallefall 30 ord ho kan og brukar. Gjentar ganske mykje etter oss. huska faktisk ikkje når ho begynte å prate, men ho var iallefall 9 mnd då ho sa mamma, pappa og søstra sitt navn.. Men eg trur ho er veldig tidlig ute. Trur ikkje storesøster sa så mykje då ho var på hennar alder.

Skrevet

Hmm.. Hun har utrolig mange enkeltord nå syns jeg. Blir for mye å nevne alle, de kunne blitt omfattende, men bil, båt (bån sier hun), mamma, pappa, aua, takk, drikke (dikke sier hun), Sebastian (sebasteban sier hun), ned, se, oioi, pus, muuu, dusje, bade, bleie, ja, nei, tisse, bæsje, morfar (mofa), farfar (fafa), sånn... Ja, nå nevnte jeg endel alikavel da, hehe.. Men slike ting går det i hele dagen.. Hun synger også masse.. "unt og unt, opp og ned" er hjulene på bussen.. hehe.. Hun elsker å synge.. Krever allsang hjemme..

Hun har også begynt å sette sammen noen få ord, men det er ikke like mange. Eksempelvis "hade pappa" og "der va'an"(når hun finner noe)..

Jeg syns hun er kjempeflink, men hun ligger nok helt innenfor normalen. Min er 18mdr om noen dager.. Det eksploderte med prating rundt 15-16mdr syns jeg å huske. Fra da kom det bare mer og mer..

Skrevet

det er så stor forskjell på barn og når de lærer seg alt forskjellig. jeg har en jente som begynte å si to ords setninger da hun var 12-13 mnd. da hun var 19 mnd kunne hun si lange setninger.(6-7 ord)... hun kunne telle til ti osv. nå er hun 22 mnd og snakker omtrent helt reint og flytende. men hun er tidlig ute... får alltid kommentarer på det når vi er ute. at hun er så flink til å prate. da hun var en 18 mnd og kunne telle til ti så spurte ped lederen i barnehagen hennes om jeg satt hjemme å pugget med henne. for hun hadde aldri opplevd at noen pratet så mye som henne... hehe... er nok bare et naturtalent der...

Skrevet

Vår gutt er 18,5mnd og har ikke ord ennå. Sier mamamama, babababa, mmmmm, nnnnnnnn. ooooooooooooooo, jajajajajaja.

Skrevet

jente på 23 mnd... og sier ikke så veldig mange:

mamma, pappa,gokke(smokke)voff, mjau,gakkgakk,se der, æsj, bleie,drikke, tata(tante), baby,aua,sko,lue,så sier hun malin og sigrid til kusinene. hender hun hermer å feks sier go helg i barnehagen! så sier hun habbala hehehe det betyr hadebra!:D

men hun er tospråklig og utrykker seg noe på arabisk også

Skrevet

Jenta mi er straks 19 mnd. Hun kan en lang rekke ord, men sier ikke alle like tydelig. Hun kan ord på kroppsdeler (øye, øre, nese, munn etc), navn på mat hun liker (sin - for appelsin, nan for banan etc), navn på dyr og dyrelyder, navn på kjøretøy (bil, buss etc) og navn på ting hun bruker en del (smokk, pysjamas, vogn...)

For et par uker siden begynte hun å si to og to ord som hører sammen. F.eks spise mat (men hun sier pise pat).

Det morsomste ordet hun sier er krokodille!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...