Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 så på nyhetene, det handler jo kun om disse utlendingene som de ikke vil ska være hjemme, da brude det kun gjeldt dem og ikke oss norske statsborgere, i tilleg så har de jo 5 unger hver, de brude ikke straffe oss som virkelig trenger disse pengene å som ikke vil sende 1 åring i bhg, det er jo ALT for tidlig. .
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Enig med deg der ja. Syns ikke det skal gå utover oss "nordmenn" som faktisk vil være hjemme med barna våres. De får heller sette igang noen tiltak for å integrere utlendingene,mange av dem får vel sikkert ikke lov av mannen å vise seg offentlig alene...Det skal uansett ikke gå utover oss dette her,nei.
mamma&urokråka Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Jeg syns det er idiotisk uansett jeg altså.. Samme hvem man er, burde det å være hjemme med ungene sine være en privatsak. Jeg kan skjønne at det er et problem hvis ungene ikke kan norsk når de begynner på skolen, men da får de heller ordne med en eller annen slags obligatorisk ordning som gjør at ungene lærer seg norsk.. Bare fordi det er vanlig i norge at begge foreldrene jobber, så betyr ikke det at det er det eneste som er riktig. Det er så utrolig arrogant av politikerne å mene at det de oppfatter som "riktig" er sånn det skal være. Når det i tillegg ikke er full barnehagedekning er det helt idiotisk å ta den vekk.. Blir så oppgitt.. Det blir jo bare enda verre for folk som ikke får barnehageplass..
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Akkurat i ditt tilfelle tror jeg det er spesielt viktig å få barna i barnehage så fort som mulig, slik at de slippe å bli for preget av dine i beste fall talt intolerante (i verste fall rasistiske) meninger om normenn med utenlandsk opphav. Dessuten er det veldig mange av "disse utlendingene" som er norske statsborgere....
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Signerer anonym 09:34 - helt eng med deg!! Hilsen en norsk utlending!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 så dere nyhetene igårn da kl.18.30, jeg er ikke rastistisk, men det var utlendingene de hintet om, som bare lot barna være hjemme med mor osv og de burde heller ikke fått KS, da BURDE det bare være disse utlendigene det galdt, og ikke oss norske, som har lyst å være hjemme lenger enn 1 år, som ikke holder barna inne hle dagen, og som vil oppdra sitt eget barn selv, når 1 åringer sendes i barna hage så er det ikke vi som mødre som oppdrar dem men andre!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #8 Skrevet 8. mars 2008 Etter uttalelsene og rettskrivinga å dømme er det MEGET sunt for nettopp ditt barn å komme seg hjemmefra noen timer om dagen. Makan!
bompymamma Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 Må ærlig innrømme at jeg forstår ikke hvorfor de drar opp dette med integrering av barn før skolestart som en av grunnen til å kutte kontantstøtten. Støtten slutter når barnet fyller 4 år, og da er det fremdeles mange mnd til barnet begynner på skolen. Så uansett om støtten består eller ei, vil de slite med samme problemstilling. Innvandrerne holder barna hjemme uansett støtte eller ikke. JA TIL KONTANTSTØTTEN!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå