Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Bleiene er forholdsvis rimelige. Holder de mål? Kan noen forklare forskjellen på ultra og classic? Er det slik at det kun holder med brettebleier i ultraen? event ekstra innlegg om natta? Classic er selve bleien og må derfor ha eit sperrelag/overtrekk i tilegg? Hva er event. å anbefale?
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Jøss, litt av en aktivitet på bleiedebatten i det siste, den forrige kushiestråden er jo langt nede... Kushies har funket for mange, men de er kjent for å bli veldig stive og klumpete og tørker seint. Men det er bare å prøve, og heller tenke at man kan oppgradere til noe bedre når man finner mer ut av hva behovet er for akkurat din familie. Men selv om de er rimelige nye, så er de nesten gratis på bruktmarkedet, så jeg ville kikket der først. Ultra er en altiettbleie med både absorberende innlegg og sperrelag i ett. De har jeg dårlig erfaring med, pulen utenpå blir veldig stiv. Classic har bomull inni og utenpå, men et lag med vanntett stoff inni. De kan funke greit, men er større og stivere enn mange andre formsydde. De må du ha ullbukse eller pultrekk utenpå. Basic er i ren bomull, som de fleste andre formsydde bleier på markedet.
emlyn Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Jeg har 10 kushies ultra til mine tvillingjenter. Fordeler: De er lettvinte. Funker akkurat som en engangsbleie (vi har i ett ekstra innlegg). Rimelige. Fine mønstre og farger Ulemper: Passformen er dårligere enn på mange andre bleier. Jeg opplever at jeg må skifte ofte for å unngå lekkasje. Har ei slank jente og ei trulte, og hun slanke tok det lang tid før jeg kunne bruke Kushies på - hun måtte være mye tyngre enn minimumsvekta (tror hun var 4 kg da hun kunne bruke 2-4 kg-bleiene og nesten 6 kg før hun kunne bruke 4-10 kg). De er litt klumpete og store. Jeg bruker som regel Kushies om morgenen når det må gå litt kjapt og vi er hjemme og kan skifte ofte (går som regel tur etter et par timer). Bruker en brillebukse utenpå for å unngå lekkasje. De gangene jeg har hatt dem på i vogna i noen timer eller om natta, har det som oftest blitt lekkasje. Noe jeg ALDRI opplever med Bum genius, som jeg har brukt 10 av hver dag i en måned nå. Så konklusjonen: Helt greie bleier til kjappe skift hjemme, men ikke verken de beste eller mest behagelige. Kommer ikke til å kjøpe flere når disse er for små, men angrer heller ikke på dem jeg har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå